Nastavak obrazovanja ili pokretanje vlastitog posla bila je ključna odluka za porodicu Malenica kada je njihov sin Maks završavao osnovnu školu.

Otac nije htio da mu sin ide u srednju školu: "On je kreativac, ruši granice i stvara vrijednosti"
Foto: Društvene mreže

Mislav Malenica, informatički stručnjak, i njegova supruga Deša Jelavić Malenica, nuklearna fizičarka, prepoznali su Maksove poduzetničke ambicije od malih nogu. Ova situacija otežala je izbor između tradicionalnog školovanja i podrške Maksovim poduzetničkim težnjama, piše Index.hr.

Mislav ističe da je Maks oduvijek imao poduzetnički duh.

"Nije se uklapao u standardne okvire obrazovanja. Imao je razne ideje i projekte koje je želio ostvariti," objašnjava Mislav.

Iako su prvotno razmatrali obrazovanje kao primarnu opciju, porodica je shvatila da treba pronaći način kako podržati njegov talent. "Postavili smo se pitanje kako ćemo podržati svoje dijete i njegove ambicije ako ih ignorišemo," dodaje.

Porodica je dugo raspravljala o najboljoj opciji, svjesni težine odluke. Mislav i Deša vodili su brojne diskusije jer su se bojali da će iznevjeriti svoje dijete ako krenu standardnim putem. Na kraju su se odlučili za školu koja će omogućiti Maksu razvoj poduzetničkih vještina, ali nije bilo lako pronaći takvu instituciju. "Škola koja se fokusira na digitalno poduzetništvo nije postojala, pa smo morali istraživati različite opcije," objašnjava Mislav.

Danas je Maks u drugom razredu Humanističke gimnazije u Zagrebu. Njegov razgovor s ravnateljem bio je presudan za izbor ove škole. Ravnatelj ga je ohrabrio i rekao: "Neću te samo upisati, ja ću te zaposliti!" Ovaj pristup bio je izuzetno motivirajući za Maksov razvoj. Mislav naglašava da im ocjene nikada nisu bile bitne i da cijene različite talente svoje djece.

Maks je već pokrenuo nekoliko biznisa, koristeći vlastiti novac i vrijeme. Njegovi projekti postali su ozbiljniji kako je odrastao. "Naučio je puno kroz vlastite greške i uspjehe," ističe Mislav. Uče ga odgovornosti tako što mu daju džeparac koji može trošiti kako želi. "U jednom trenutku je čak kupio veliki Minecraft server i naučio kako upravljati njime," dodaje.

Iako roditeljima nisu bitne samo ocjene, Mislav vjeruje da će Maks pronaći svoj put.

"Naš cilj je da od naše djece postanu dobri ljudi koji će stvarati vrijednosti," zaključuje Mislav, ističući da obrazovni sistem treba pomoći u otkrivanju vlastitih potencijala. Smatraju da je važno da djeca budu motivisana i da imaju priliku razvijati svoje vještine izvan standardnih obrazovnih okvira. U konačnici, vjeruju da će Maks, uz podršku roditelja, pronaći svoj put prema uspjehu.