Iako su oni možda manje skloni oštećenjima, popravak električnih vozila često dolazi s većim troškovima.

Popravci električnih automobila nakon sudara dosta skuplji od dizelaša i benzinaca
Foto: Ilustracija

Uprkost nedavnom usporavanju rasta prodaje električnih vozila, broj odštetnih zahtjeva za sudare koji uključuju BEV-ove to jeste, baterijska električna vozila i dalje raste u Sjevernoj Americi. Iako su oni možda manje skloni oštećenjima, popravak električnih vozila često dolazi s većim troškovima u poređenju s tradicionalnim vozilima pogonjenim motorima s unutarnjim izgaranjem, piše Index.hr

Prema najnovijem istraživanju kompanije Mitchell zahtjevi za popravak sudarom oštećenih BEV-ova porasli su za 2.5 posto u SAD-u i 3.95 posto u Kanadi tokom drugog kvartala 2024. godine. Ovaj porast dogodio se uprkost usporavanju prodaje koje je dovelo do pada tržišnog udjela BEV-ova, koji je pao na 9.3% u prvom kvartalu 2024. s 10.2% u trećem kvartalu 2023. u SAD-u.

Prosječna vrijednost odštetnog zahtjeva između pet i šest hiljada dolara

Mitchell izvještava da je prosječna vrijednost odštetnog zahtjeva za popravak BEV-ova u drugom kvartalu 2024. iznosila 5.753 dolara u SAD-u i 6.534 kanadskih dolara u Kanadi. Nasuprot tome, vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem imala su značajno niže troškove, u prosjeku 4.806 američkih dolara u SAD-u i 4.958 kanadskih dolara u Kanadi.

To znači da je popravak BEV-ova oštećenih u sudaru bio 20% skuplji u SAD-u i nevjerojatnih 31% skuplji u Kanadi u usporedbi sa sličnim vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Što se tiče marki i modela, Tesla Model 3 i Model Y prednjače po učestalosti zahtjeva među BEV-ovima i u SAD-u i u Kanadi, čineći više od polovine svih slučajeva. To nije iznenađujuće s obzirom na njihov broj na cestama, što prirodno povećava vjerojatnost da će biti uključeni u nesreće u poređenju s manje uobičajenim električnim vozilima.

Popravci složenijih plug-in hibrida znatno skuplji od tradicionalnih

Učestalost zahtjeva također je porasla za hibridna vozila. Blagi hibridi, koji su tehnički slični vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem, imaju usporedive troškove popravka u SAD-u. Međutim, složeniji plug-in hibridi pričaju drugačiju priču, s troškovima popravaka koji su za 12.5% viši nego za vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem nakon sudara.

Učestalost potpune štete je zapanjujuće slična između novijih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i BEV-ova, sa stopama od 9.45% i 9.16%, respektivno. Ova sličnost proizlazi iz sve veće složenosti modernih vozila, što ih čini sve težim i skupljim za popravak.

Više radnih sati za mehaničara nego dizelaši i benzinci

Još jedna zanimljiva činjenica je da, iako BEV-ovi zahtijevaju više mehaničkih radnih sati po procjeni u prosjeku, manje je vjerovatno da će trebati popravke okvira u usporedbi s vozilima pogonjenim motorima s unutarnjim izgaranjem 5.21 posto naspram 8.18 posto.