Iako boje poput bijele, sive i crne dominiraju tržištem polovnih vozila, automobili ovih boja ne koriste se za duga putovanja. 

Objavljeno istraživanje: Automobili ove boje imaju najveću prosječnu kilometražu
Foto: Arhiva

Najnovije istraživanje CarVerticala, kompanije za obradu podataka o automobilima, provedeno u 15 evropskih zemalja, uključujući Hrvatsku otkrilo je poveznost između boje automobila i njegove kilometraže. 

Najviše kilometara imaju zeleni automobili

Među svim vozilima provjerenim na carVerticalu u Hrvatskoj, zeleni automobili imali su najveću prosječnu kilometražu 140.674 km, a slijede ih automobili crne sa 130.738 km i sive boje 127.861 km, piše N1

Često su zelene boje veliki ili luksuzni automobili koji su bolji za duža dnevna putovanja, posebno izvan grada. Automobili crne boje također zauzimaju značajan dio tržišta, a iako sama boja nije praktična, i dalje je cijenjena među različitim tipovima vozača. 

Ova je jedna od najpopularnijih boja koja se primjenjuje na bilo koji automobil, od manjih gradskih do skupih luksuznih vozila. Mnogi ju također smatraju najpraktičnijom bojom koja se koristi u zemljama s različitim klimatskim uslovima.

“Najviše kilometara pređu automobili s dizelskim motorima. Međutim, naše je istraživanje također pokazalo da boja vozila utiče na to koliko se često ti automobili koriste”, kaže Matas Buzelis voditelj komunikacija u carVerticalu.

Najmanju kilometražu imaju crveni automobili

Crveni automobili imaju najmanju prosječnu kilometražu 115.757 km. Plava 117.159 km i srebrna 121.230 km vozila također pređu manje kilometara.

Crvena je relativno rijetka boja među automobilima, a popularan je izbor za kabriolete, sportske i coupe automobile. Takvi se auti rijetko koriste toliko često kao, primjerice, karavani ili SUV-i.

Iako su plavi i srebrni automobili u drugim državama u kojima je provedeno istraživanje imali veću kilometražu, u Hrvatskoj je situacija baš suprotna.

“Kupci polovnih automobila nisu toliko izbirljivi oko boje vozila u poređenju sa ljudima koji kupuju nove aute. Međutim, neki su kupci usmjereni na boju vozila i manje pažnje posvećuju stanju automobila. To nije najbolji pristup jer loše održavani automobili mogu izgledati dobro izvana, ali održavanje takvih automobila može biti skupo. Stanje vozila i historijski podaci trebali bi više uticati na odluku kupca nego boja ili vizuelna privlačnost”, objašnjava Buzelis.