Slika koju je pronašao trgovac otpadom dok je čistio podrum kuće na Kapriju, a njegova supruga je redovno prozivala kao "užasnu", originalni je portret Pabla Picassa , tvrde italijanski stručnjaci.
Nakon što je naletio na sliku 1962. godine, Luigi Lo Rosso je ponio smotano platno sa sobom u Pompeje, gdje je visio u jeftinom okviru na zidu dnevne sobe narednih nekoliko decenija.
Portret, za koji vlasnici sada veruju da je iskrivljena slika Dore Maar, francuske fotografkinje i slikarke koja je bila Pikasova ljubavnica i muza, u gornjem levom uglu nalazio je prepoznatljiv potpis slavnog umetnika. Ali Lo Roso nije znao ko je on.
Tek mnogo kasnije, kada je njegov sin Andrea počeo da postavlja pitanja nakon proučavanja enciklopedije istorije umetnosti koju mu je dala tetka, pojavile su se sumnje.
Porodica je na kraju potražila savjet tima stručnjaka, uključujući poznatog umjetničkog detektiva Maurizia Seracinija. Nakon godina složenih istraživanja, Cinzia Altieri, grafolog i član naučnog odbora Fondacije Arcadia , koja se bavi procenama, restauracijama i atribucijama umetničkih dela, potvrdila je da je potpis na slici, danas vredan 6 miliona eura, bila je Picassova.
"Nakon što su obavljena sva druga ispitivanja slike, dobio sam posao da proučim potpis", rekao je Altieri za Guardian. “Radio sam na njemu mjesecima, upoređujući ga s nekim od njegovih originalnih djela. Nema sumnje da je potpis njegov. Nije bilo dokaza koji bi ukazivali na to da je to lažno.”
Picasso je bio čest posjetitelj južnog talijanskog otoka Capri, a vjeruje se da je slika, koja je upadljivo slična Picassovoj Buste de femme (Dora Maar), nastala između 1930. i 1936. godine.
Lo Rosso je od tada umro, ali njegov sin Andrea, koji sada ima 60 godina, nastavio je svoju potragu da otkrije umjetnika koji stoji iza slike.
„Moj otac je bio sa Kaprija i skupljao je smeće da bi ga prodao u bescenje“, rekao je. “Pronašao je sliku prije nego što sam se uopće rodio i nije imao pojma ko je Picasso. Nije bio baš kulturna osoba. Čitajući o Picassovim djelima u enciklopediji, pogledao bih sliku i uporedio je s njegovim potpisom. Stalno sam govorio ocu da je slično, ali on nije razumio. Ali kako sam odrastao, stalno sam se pitao.”
Andrea Lo Roso je rekao da je bilo trenutaka kada je porodica razmišljala da se riješi slike. “Moja majka to nije htela da zadrži – stalno je govorila da je užasno.”
Nekoliko puta je kontaktirao Picasso fondaciju u Malagi, ali je rekao da ona nije pokazala interes da ispita njegove tvrdnje, vjerujući da su lažne. Fondacija ima konačnu riječ o autentičnosti slike, sada skrivene u trezoru u Milanu.
Picasso, koji je umro 1973. godine, proizveo je više od 14.000 djela, a fondacija dnevno prima stotine poruka od ljudi koji tvrde da posjeduju original.
Buste de femme odnosno Dora Maar naslikana je 1938. i ukradena sa jahte saudijskog šeika 1999. prije nego što je pronađena 20 godina kasnije.
Luca Marcante, predsjednik fondacije Arcadia, vjeruje da mogu postojati dvije verzije rada. “Obojica bi mogli biti originalni”, rekao je on za novine Il Giorno .
“To su vjerovatno dva portreta, ne potpuno isti, iste teme koje je Picasso naslikao u dva različita vremena. Jedno je sigurno: onaj koji je pronađen na Kapriju i sada se čuva u sefu u Milanu je autentičan.”
Marcante će sada predočiti dokaze Picasso fondaciji.
„Znatiželjan sam da znam šta kažu“, rekao je Lo Roso.
“Bili smo samo normalna porodica, a cilj je uvijek bio da se utvrdi istina. Nismo zainteresovani da zarađujemo na tome.”