Njemačka firma koja proizvodi i deterdžente pomaže u proizvodnji tihih guma za električne automobile. Firma je razvila novi proces koji proizvodnju čini jednostavnijom i isplativijom.

Budućnost automobila: Henkel proizvodi tihe gume
Foto: Pixabay - Ilustracija | Tihe gume za električne automobile

U električnim automobilima, buka kotrljanja guma predstavlja veći izazov nego kod vozila s motorima na unutrašnje sagorijevanje.

Razlog tome je nedostatak buke motora, koja bi inače prikrivala buku guma. Kako bi vozači električnih automobila mogli uživati u tihoj i udobnoj vožnji, proizvođači se sve više okreću razvoju specijalnih, tihih guma. Ipak, proizvodnja tih guma je do sada bila veoma složena, što je dovodilo do povećanja cijene proizvodnje za oko 25%, piše HAK Revija

Henkel, poznat po brendovima poput Persil, Spee i Schwarzkopf, u saradnji s kompanijom za laserske sisteme 4JET, u martu ove godine predstavio je inovativni proces za proizvodnju tihih guma na sajmu TireTech u Hannoveru.

Ovaj proces je značajno unaprijedio mogućnosti smanjenja buke pri kotrljanju guma, čime bi se omogućila šira primjena tihih guma u električnim automobilima. Razvoj tehnologije bio je brz i efikasan te je, prema Henkelovom saopštenju, završen već nakon šest mjeseci.

Krajem ovog mjeseca, Henkel i 4JET po prvi put će predstaviti cjelokupno rješenje na sajmu RubberTech24 u Šangaju.

Očekuje se da će ovaj novi proces privući značajnu pažnju u automobilskoj industriji, posebno među proizvođačima električnih automobila koji teže poboljšanju akustične udobnosti svojih vozila.

Ova tehnologija mogla bi biti ključna za smanjenje proizvodnih troškova i omogućavanje šire upotrebe tihih guma na tržištu.

Tihe gume smanjuju buku kotrljanja pomoću akustične poliuretanske pjene koja se postavlja na unutrašnju stranu gume.

Međutim, ovaj proizvodni proces je prilično složen. Proizvođači moraju dodati posebne logističke linije za pjenu u svojim fabrikama, što dodatno otežava proizvodnju.

Također, različite vrste guma zahtijevaju različite rezove pjene, što proces čini još složenijim i dužim, a uz to stvara i velike količine otpada.

Henkel je, međutim, razvio novi proces koji ne koristi gotove komade pjene, već tečnu akustičnu pjenu. Ova tečna forma pjene zauzima manje prostora u skladištima i omogućava bržu i efikasniju proizvodnju guma. Mnoge od prethodnih, često ručnih faza u procesu postaju suvišne, čime se ubrzava proizvodnja i smanjuju troškovi.

Na kraju proizvodne linije, tečna pjena se jednostavno ubacuje u gumu, gdje se oblikuje.

Aktivacija pjene unutar gume postiže se posebnim patentiranim laserskim postupkom, čime se dodatno optimizuje proces i omogućava jednostavnija i ekonomičnija proizvodnja tihih guma, bez dodatnih koraka i otpada.