Razvoj u industriji električnih vozila toliko je brz da automobili zastarijevaju za nekoliko mjeseci.

Bolna tačka električnih automobila: Mnogi su već nakon godinu zastarjeli
Foto: TOGG

Direktor i vlasnik proizvođača električnih automobila Nija William Li upozorava da industrija ide naprijed prebrzo jer se neki modeli ozbiljno obnavljaju po dva puta u samo šest mjeseci. 

"Ako se stari sistemi ne mogu ažurirati, to će jako naštetiti starim korisnicima", kaže Li.

Nedavno su vlasnici automobila žestoko kritikovali Zeekr nakon što je proizvođač lansirao ažuriranu verziju vozila 001 samo šest mjeseci nakon posljednje promjene modela, piše HAK Revija

Novi model došao je sa znatno poboljšanim računarima i sistemima pomoći vozaču. Razvoj je toliko brz da je novi model često zastario nakon samo godinu.

Nekoliko je problema, prvi, potrošiti, na primjer, 50 hiljada eura na vozilo koje će brzo biti anahrono, a potom i izgubiti veliku količinu novca kada ga prodajete kao polovno.

William Li upozorava da automobilska industrija riskira gubitak povjerenja kupaca ako prodaje proizvode koji su tehnološki pregaženi nakon samo nekoliko mjeseci.

"U eri pametnih automobila brza promjena konfiguracije vozila veliki je problem s kojim se industrija suočava.

Proizvođači moraju pažljivo razmotriti interese starih kupaca kada lansiraju nove proizvode", rekao je osnivač Nia za Yicai.

On vjeruje da bi proizvođači automobila umjesto toga trebali uložiti više u razvoj softvera i dopustiti ažuriranja starim kupcima. Model je to koji Tesla već godinama primjenjuje, kada i stariji modeli dobivaju ažuriranja softvera, do određene granice.