USAID Bosne i Hercegovine je podržao nabavku kvalificiranih elektronskih potvrda za elektronski potpis za uposlenike Agencije za javne nabavke BiH.

Foto: BH Pošta

U Glavnoj pošti u Sarajevu odražana je promocija korištenja elektronskog potpisa u institucijama Bosne i Hercegovine kroz novu uslugu BH Pošte - izdavanje kvalificiranih elektronskih potvrda - e-potpis.

BH Pošta je novom uslugom ponudila infrastrukturu u procesu digitalizacije koji će doprinijeti kvalitetnijim uslugama građanstvu i poslovnoj zajednici.  

BH Pošta kao zvanični Ovjerilac, kroz  infrastrukturu javnih kriptografskih ključeva (PKI), ovlaštena je za izdavanje kvalificiranih elektronskih potvrda (e-potpis), te na taj način doprinosi razvoju digitalnih rješenja u Bosni i Hercegovini.

Ova usluga će ubrzati i pružiti dodatnu sigurnost digitalnog poslovanja, smanjiti administraciju i troškove, te povećati kvalitet poslovanja. 

Naglašena je važnost upotrebe elektronskog potpisa u institucijama Bosne i Hercegovine, te je promociji prisustvovao direktor Agencije za javne nabavke BiH, Tarik Rahić kojem je BH Pošta uručila kvalificiranu elektronsku potvrdu za elektronski potpis. 

"Zalaganjem menadžmenta i zaposlenika BH Pošte izgradili smo infrastrukturu javnih kriptografskih ključeva - PKI. Na taj način, BH Pošta pomaže razvoju digitalnih rješenja za poboljšanje procesa javnih nabavki u BiH, te što bržem uspostavljanju e-uprave, što potvrđuje našu odluku da budemo društveno odgovorna kompanija i, kao takva, primjer drugim domaćim kompanijama. Zato nam je saradnja sa državnim institucijama od velikog značaja na čemu se želim zahvaliti gostima iz Agencije za javne nabavke BiH, a posebno na tome što su izborom BH Pošte kao ovlaštenog ovjerioca prepozali naš kvalitet i ukazali nam povjerenje" – rekao je v.d generalni direktor BH Pošte, Adis Šehić.

Kapaciteti BH Pošte, kako je naveo, prednost su za realizaciju ove usluge, te je istakao da su kvalificirane elektronske potvrde dostupne u administrativnim centrima BH Pošte u Sarajevu, Tuzli, Zenici, Bihaću, Mostaru, Travniku i Goraždu, te u BH Pošti u Brčkom, sa tendencijom da se ova usluga uskoro proširi na sve opštinske pošte.

BH Pošta je pozvala predstavnike i ostalih institucija, agencija, ministarstava, da slijede primjer zaposlenika Agencije za javne nabavke, da izaberu BH Poštu kao ovlaštenog ovjerioca, te da im ukažu povjerenje u izradi svojih kvalificiranih potpisa. 

"Agencija za javne nabavke Bosne i Hercegovine posvećeno radi na digitalnoj transformaciji sektora javnih nabavki, s ciljem usklađivanja sa standardima Evropske unije. Uz podršku USAID-ovog Projekta E-uprave, postignut je značajan napredak uvođenjem inovativnih digitalnih rješenja, uključujući informacioni sistem za centralizovane javne nabavke, te u narednom periodu e-Registar potvrda o uredno izvršenim ugovorima i Modula za analizu i monitoring postupaka javnih nabavki. Ova podrška se nastavlja, te u saradnji sa JP BH Pošta, Agencija za javne nabavke BiH je danas preuzela e-potpise za ovlaštene potpisnike, čime nastojimo ubrzati administrativne procese i smanjiti troškove, uz primjenu bržeg i sigurnijeg digitalnog poslovanja. Ovi koraci unaprijedit će transparentnost i efikasnost sistema javnih nabavki, doprinositi kvalitetnijim uslugama za građane i poslovnu zajednicu" – istakao je u svom obraćanju direktor Tarik Rahić. 

USAID Bosne i Hercegovine je podržao nabavku kvalificiranih elektronskih potvrda za elektronski potpis za uposlenike Agencije za javne nabavke BiH, te je direktorica Ureda za ekonomski razvoj USAID/BiH, Kim Kim Yee u svom obraćanju rekla: 

"Vlada Sjedinjenih Američkih Država posvećena je saradnji sa javnim institucijama i vođenju digitalne transformacije javnog sektora u Bosni i Hercegovini kako bi građani, privreda i institucije imali koristi. Kroz USAID-ov projekt E-uprave, usklađujemo aktivnosti s najboljim međunarodnim praksama s ciljem unapređenja zakona i propisa o e-upravi i modernizacije rada u javnim institucijama. E-potpis predstavlja ključni dio ovog napora jer omogućava javnim službenicima da brzo i sigurno potpisuju dokumente s istom pravnom valjanosti kao i ručno potpisani, olakšava razmjenu dokumenata, smanjuje troškove i unapređuje javne usluge". 

Iz BH Pošte su pozvali sve zainteresovane kompanije i pojedince da se obrate njihovom stručnom Timu, koji će im pomoći u procesu certificiranja i da se o nabavci svojih PKI elektronskih potpisa informišu putem e-maila [email protected], pozivom na broj 033 25 25 25 ili putem web stranice