U svijetu u kojem dominiraju društvene mreže, klasične poruke više nisu dovoljne, a politički marketing postaje pravi izazov za mnoge kandidate.
Jesu li kandidati i stranke koristili inovativne pristupe, te na koju kartu igraju kako bi istaknuli svoje poruke u moru informacija, prosudit će građani-birači.
Patriotizam, ljudi, emocije, humor ili ironija? Koji od ovih segmenata su najzastupljeniji u sloganima lokalnih političara i subjekata, pokazuju njihove objave koje su preplavile društvene mreže, piše Tuzlanski.ba.
U nastavku izdvajamo nekoliko slogana političkih stranaka koje su se oglasile prvog dana kampanje.
Zanimljivo je primijetiti da su neke stranke u svojim kampanjama odlučile staviti iste pojmove u središte pažnje, što je dovelo do preklapanja u sloganima. Ova tendencija da se fokusiraju na ljude, odgovornost, promjene ukazuje na ono što je važno u političkom diskursu, ali ujedno stvara i osjećaj sličnosti između različitih kampanja, čime se gubi element jedinstvenosti.
Tako se u mnogim sloganima mogu pronaći isti izrazi. Primjera radi, slični su slogani SDP-a "Nastavljamo odgovorno" i PDA-a koji je za mnoge gradove i opštine izašao sa sloganom "Odgovorno za Lukavac, Banoviće...''
Naša stranka tvrdi da su u njoj ''Dobri ljudi'', dok Narodni Evropski savez Tuzla kaže da ''Bitni su ljudi''.
Primjetno je i da se slogani stranaka Narod i pravda ('Bolje') te SD BiH ('Može bolje') kreću u sličnom ritmu, oba naglašavajući mogućnost napretka.
Ovi slogani, iako različito formulirani, nose gotovo identičnu poruku, što dodatno doprinosi utisku homogenosti među političkim kampanjama koje žele prenijeti optimizam i obećanje boljitka.
SDA sa sloganom "Izbor naroda" implicira na kolektivnu volju naroda, stavljajući sebe u poziciju stranke koja predstavlja narodnu opciju.
Slogan u kampanjama bi trebao ponuditi nešto novo i autentično kako bi privukao pažnju glasača, ali i reflektovao vrijednosti koje stranka zastupa. U tom smislu, "Izbor naroda" može biti efektan slogan ako stranka uspije povezati svoju politiku s onim što narod zaista želi i traži, umjesto da to zvuči kao samo-pohvala.
Ukoliko slogan djeluje previše usmjeren na sopstveno hvalisanje, može izgubiti autentičnost i povjerenje glasača. Čini se da je pravi izazov postići balans između predstavljanja ideala stranke i onoga što je važno za zajednicu.
Slogan Demokratske fronte, "Energija promjene", oslanja se na sveprisutnu temu koja često dominira političkim kampanjama – nužnost promjene.
Mnogi političari, kako u BiH, tako i širom svijeta, tvrde da upravo oni donose promjenu koju društvo treba. U tom kontekstu, Demokratska fronta pokušava diferencirati svoju poruku naglašavajući "energiju", čime sugerišu da njihova vizija promjene nije samo ideja, već aktivna snaga koja može pokrenuti društvene procese.
Međutim, s obzirom na to da su mnogi politički subjekti skloni predstavljanju sebe kao nositelje promjena, ključno je poruku prenijeti kroz konkretne planove i djela, kako ne bi izgubila autentičnost u masi sličnih obećanja.
Platforma za progres koristi slogan "5 do 12 je", koji se oslanja također na osjećaj hitnosti i neodložnosti promjena. Ovaj slogan implicira da je vrijeme za akciju pri kraju, pozivajući birače da se odluče za hitnu intervenciju prije nego što bude prekasno.
/ Anketa
Kako ste zadovoljni predstavljanjem kandidata i stranaka za lokalne izbore?Kako su se predstavili kandidati za gradonačelnika Tuzle?
Nastavljamo odgovorno - slogan je SDP-a, a samim tim i Zijada Lugavića, kandidata za gradonačelnika Tuzle. Lugavić je, nakon povlačenja Jasmina Imamovića, preuzeo gradonačelničku poziciju u Tuzli, a sloganom građanima poručuje da želi nastavak započetog.
Zoran Blagojević, kandidat SDA za gradonačelnika Tuzle, umjesto plakata, na društvenim mrežama objavio je video pod nazivom "Skriveni dragulj spreman da zasja". U opisu je napisao nekoliko segmenata kojima bi se, kao gradonačelnik, bavio, a za kraj je napisao frazu "Volimo Tuzlu zajedno".
Blagojević je svojim prvim obraćanjem odlučio igrati na kartu patriotizma, koja je često karta na koju politički kandidati igraju u kampanjama, koristeći ljubav prema gradu i domovini kako bi pridobili glasove birača.
Ova karta je i najčešća kod političkih kandidata u BiH, te su slogani uglavnom i vezani za ovu tematiku.
Pokazuje to i slogan još jednog kandidata za gradonačelnika Tuzle. Derviš Čičko, kandidat Stranke za BiH na plakatu kojeg je objavio na društvenoj mreži Facebook ističe slogan koji glasi "Za svoj grad i državu".
I SNSD na ovim lokalnim izborima ima kandidata za gradonačelnika. Njihov kandidat je Tihomir Mihajlović.
Interesantno je da o Mihajloviću ne postoji skoro nijedan podatak na internetu, samim tim nema ništa ni prvog dana kampanje, a ni stranica SNSD Tuzla na Facebooku dugo vremena nije ažurirana.
Slogani političkih stranaka uglavnom reflektiraju vrijednosti i ciljeve koje stranke žele istaknuti tokom kampanja, a često se svode na patriotizam, obećanja o boljim uslovima života i sigurnoj budućnosti. Međutim, rijetko se u njima primjećuje kreativnost poput humora, igre riječi ili sarkazma.
Kada je riječ o vizualnom identitetu, i tu su politički subjekti igrali na sigurno te se mogu vidjeti plakati sa kandidatima, iza kojih je uglavnom pozadina u boji logotipa stranke, uz slogan.
Strah od rizika?
Političke stranke često igraju na sigurno jer ne žele rizikovati da budu krivo shvaćene. Humor i sarkazam, primjera radi, mogu biti mač sa dvije oštrice i izazvati različite reakcije, što bi mnoge subjekte uplašilo.
Zato se najčešće koriste jednostavnim i izravnim sloganima kako bi se svidjeli što većem broju ljudi.
U nekim slučajevima, političari i njihove kampanje jednostavno nemaju dovoljno inovativnosti da kreiraju zabavne, domišljate slogane koji će ostaviti jači dojam. Umjesto toga, odlučuju se za provjerene fraze koje su već poznate i prihvaćene.
Uvođenje humora i kreativnosti moglo bi privući novu, mlađu publiku i osvježiti političku scenu. Ali, to također zahtijeva promjenu percepcije kako stranačkih lidera, tako i birača.