Petak, 17. Septembra 2021.
Tuzlanski.ba logo

Zdravstvene blagodati krije kora: 6 vrsta voća i povrća koje ne morate guliti

Preuzmite sliku

U većini slučajeva, zdrava prehrana zahtijeva više truda – poput spremanja obroka kod kuće i čitanja sastava proizvoda prije kupovine. Ovaj trik će vam biti ugodno iznenađenje: spustite nož za guljenje i prestanite odstranjivati jestivu koru s voća i povrća. Šarena kora pojedinih namirnica najčešće skriva najveći izvor vitamina, minerala i antioksidansa.

Ipak, to ne znači da se svi nutrijenti nalaze samo u kori; stručnjaci ističu da na primjer rajčica neće izgubiti mnogo likopena ako je ogulite. No, u nekim se korama nalaze jedinstvene dobrobiti koje nećete naći u samom mesu voća ili povrća, piše Menshealth.

Za ovih šest biste trebali znati.

1. Jabuke

Guljenjem jabuke nećete izgubiti mnogo vitamina C, ali izgubit ćete pektin – topiva dijetalna vlakna koji će vam omogućiti redovitu stolicu i smanjiti nivo lošeg LDL holesterola i šećera u krvi. Pektin također usporava probavu – zbog toga nećete imati napadaje gladi.

2. Mrkve

Mrkve su bogate poliacetilenima – hemijska tvar koja se trenutno istražuje zbog potencijalne mogućnosti uništavanja stanice raka. Moguće je da imaju i protugljivična, antibakterijska i protuupalna svojstva. No, ove tvari se nalaze odmah ispod kore – tako da ili nemojte guliti mrkvu ili budite nježni prilikom guljenja i odstranite tek tanak sloj.

Različite vrste mrkve imaju još više dobrobiti za zdravlje. Jedna od iznenađujućih dobrobiti za zdravlje koje imaju ljubičaste mrkve jest to što su bogate antocijanom – antioksidativna tvar koja borovnicama daje karakterističnu boju i status supernamirnice.

3. Krompir

Gram po gram, u kori krompira se nalazi više vlakana, željeza i folne kiseline nego u samom plodu. Kada sadite krompire, izaberite ljubičasti krompir s tamnim pigmentima čija je kora još bitnija. Istraživači sa Sveučilišta u Maineu kažu kako kora ljubičastog krumpira sadrži 5 do 10 puta više antioksidansa od samog ploda.

4. Krastavci

Oguljeni krastavci imaju manje kalcija, magnezija, fosfora, kalija, vitamina A i vitamina K od neoguljenih krastavaca. Osim toga, gotovo sva vlakna u krastavcu, nalaze se u njegovoj kori – plod se većinom sastoji od vode.

5. Patlidžan

Kora patlidžana je puna antioksidansa koji se zove nasunin. Dotična tvar nije proučavana, ali jedno istraživanje provedeno na životinjama na U.S. National Library of Medicine and National Institutes of Health, sugerše kako bi mogla biti od velike važnosti za zdravlje moždanog tkiva. Osim toga, nasunin je dio velike porodice antioksidansa poznatih kao flavonoidi. Što više flavonoida konzumirate, manja je vjerovatnost da ćete se s vremenom udebljati.

6. Grožđe

Iako je grožđe jedno od najgoreg ljetnog voća zbog količine pesticida kojima je tretirano, nemojte odustati od njega – niti ga guliti – još. U koži crvenog grožđa nalazi se sav resveratrol – fitokemikalija koja ima mnoge dobrobiti za zdravlje srca i mozga, a u istraživanju provedenom na životinjama dokazano je da to usporava rast stanica raka. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,