Foto: Tuzlanski.ba

Da, dobro ste čuli - Sony je zakoračio u automobilsku industriju konceptnim vozilom Vision-S na struju, koje uopšte ne izgleda loše. Ekspanzija električnih automobila dovela je do toga da se u auto-industriju uključuje sve više firmi i startup kompanija koje prije toga nisu imali nikakve veze sa proizvodnjom vozila ili čak nisu ni postojale.

Tako je prije nekoliko godina britanska tehnološka kompanija Dyson, poznata po proizvodnji ususivača i drugih kućnih aparata, započela razvoj električnog automobila. Automobil je trebalo da bude radikalnog dizajna i namjenjen ekskluzivnoj ciljnoj grupi kupaca, a ne masovnoj prodaji i na njemu je od 2015. radilo oko 500 inženjera.

Dyson je ipak prošle godine odustao od tog projekta, jer je, kako je saopšteno, projekat bio previše kompleksan i kao takav nije bio “komercijalno izvodljiv”, odnosno isplativ.

Britanci možda nisu uspjeli, ali to ne znači da jednog dana neki drugi proizvođač elektronskih uređaja neće napraviti sopstveni automobil. Samostalno ili u saradnji sa nekom auto-kompanijom.

I tako, već početkom 2020. japanski Sony nam je priredio nesvakidašnje iznenađenje u vidu pomenutog konceptnog automobila Vision-S, prenosi B92.

Vision-S je debitovao na Međunarodnom sajmu elektronike CES u Las Vegasu, gdje bismo prije očekivali da vidimo neki inovativni televizor marke Sony.

Ipak, ne stoji samo Sony iza ovog koncepta, koji svojim atraktivnim dizajnom podsjeća na neke druge električne automobile, kao što su recimo Porsche Taycan i Lucid Air.

Japanskom tehnološkom divu u razvoju su pomogle kompanije Nvidia, Continental, Bosch, ZF i Qualcomm, a mehaničku platformu kreirao je austrijski Magna Steyr, koji u svojoj fabrici proizvodi modele poznatih svetskih marki, poput Toyote Supre, BMW-a Z4, Mercedesa G-klase...


Kako kažu u kompaniji Sony, cilj je bio da prikažu svijetu šta su u stanju da urade na planu razvoja električnih automobila.

Vision-S je opremljen visokorazvijenim sistemima za autonomnu vožnju, koje opslužuju 33 senzora za detekciju pješaka, vozila i drugih objekata, dok je moderno dizajnirana, prostrana kabina sa velikim staklenim krovom projektovana za komfornu vožnju 4 osobe.

Sony nije objavio sve detalje o ovom vozilu, ali je otkrio da ga pokreću dva elektromotora od po 272 KS (200 kW) i da ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,8 s, dok je maksimalna brzina 240 km/h.

Pogled na komandnu tablu otkriva veliki digitalni displej koji se prostire gotovo čitavom širinom vozila, slično kao na nedavno predstavljenoj Hondi e, kao i dva bočna ekrana koji su zamjena za tradicionalne spoljne retrovizore sa ogledalima.

Sony ne bi bio Sony da posebnu pažnju nije posvetio zvučnom sistemu. U pitanju je "360 Reality Audio" koji osigurava superioran audio doživljaj bez obzira na kom mjestu se nalazite u vozilu.

Japanska kompanija nije saopštila da li je u planu i produkcijska verzija koncepta Vision-S, ni kada bi do realizacije moglo da dođe, ali za početak realno je očekivati da ovo vozilo dospije bar u "Gran Turismo Sport". (Tuzlanski.ba)