Ovakva praksa, iako u suprotnosti s komunalnim propisima, postaje neizbježan dio predizbornog folklora.
Billboardi, led ekrani i plakati tradicionalno su načini oglašavanja političkih stranaka u predizbornim kampanjama.
I dok su billboardi i led ekrani ispunjeni sloganima i kandidatima, primjetan je znatno manji broj plakata na gradskim ulicama.
U užem i nešto širem gradskom jezgru najveći broj plakata pripada Socijaldemokratskoj partiji (SDP), dok ostale političke opcije ili prolongiraju ovakav tip tradicionalnog oglašavanja ili su se odlučile budžete preusmjeriti u druge oglasne kanale.
Nažalost ni ova kampanja nije mogla proći bez neodgovornog ponašanja političkih stranaka.
Postavljanjem predizbornih plakata ne samo da se narušava izgled javnog prostora, nego se i krše zakonski propise.
Vezani članakNeodgovorno postavljanje predizbornih plakata, koji se lijepe na mjesta predviđena za druge svrhe, poput izloga napuštenih objekata, stubova ili trafo stanica su pokazatelj apsurda - u vlast žele osobe koje pokazuju kako djeluju u suprotnosti za zakonom.
Služba za inspekcijske poslove Tuzla podsjetila je, na samom početku kampanje, sve političke subjekte na odredbe Odluke o komunalnom redu, a koje se odnose na postavljanje plakata i izbornih materijala u svrhu promocije političkih subjekata.
''Plakati, oglasi i slične objave mogu se postavljati na oglasnim pločama, oglasnim stubovima i u oglasnim ormarićima, a samo izuzetno i na privremene ograde kojima su ograđena gradilišta, isključivo uz saglasnost službe nadležne za komunalne poslove, osim u slučaju postavljanja posmrtnica'', navedeno je.
Vezani članakZabranjeno je postavljanje plakata, oglasa i sličnih objava van dozvoljenih mjesta, kao i ispisivanje poruka bilo kojeg sadržaja, a naročito na: fasadama, stalnim ogradama, potponim zidovima, rasvjetnim stubovima, stubovima saobraćajne signalizacije i ostalim stubovima, energetskim i drugim postrojenjima i sličnim objektima, kao i na trotoarima, bez odobrenja.
Plakati, oglasi i slične objave, postavljene van dozvoljenih mjesta, uklonit će gradska služba nadležna za komunalne poslove o trošku fizičkog ili pravnog lica koje ih je postavilo.
''Za kršenje navedenih odredbi predviđene novčane kazne u rasponu od 50 do 500 KM za fizičko lice, 1000 do 10.000 KM za pravno lice i 200 do 1000 KM za ogovorno lice u pravnom licu'', saopštili su nedavnp iz Službe za inspekcijske poslove.
Ovakva praksa, iako u suprotnosti s komunalnim propisima, postaje neizbježan dio predizbornog folklora. Iako postoje zakonski okvir i određena mjesta predviđena za promociju političkih poruka, čini se da kandidati i stranke sve više zanemaruju pravila, usmjeravajući se na postizanje vidljivosti po svaku cijenu.
Postavlja se pitanje kako kandidati i političke stranke mogu očekivati povjerenje građana kada već u predizbornoj utrci demonstriraju nepoštivanje pravila koja sami trebaju provoditi.
Kršenje komunalnih propisa i ignorisanje zakona o oglašavanju ne šalje poruku odgovornosti i ozbiljnosti, već podstiče sumnju u nastavak već usvojenog narativa da za političare pravila ne važe.
Nadati se da kandidati koji nakon 7. oktobra izbore mjesto u vijećničkim klupama neće 'nastaviti odgovorno' po uzoru na način na koji su poštovali upozorenja Službe za inspekcijske poslove Tuzla.