Mjenjač se može pokvariti iz brojnih razloga, a nekoliko je povezano s greškama u upotrebi ili vozačevim greškama.

Greške koje koštaju: Evo šta se dogodi kada iz pete brzine naglo prebacite u drugu
Foto: Ilustracija

Ne pritisnemo li dovoljno snažno kvačilo pri mijenjanju brzina može doći do zvuka koji podsjeća na struganje, piše HAK revija.

Kako se može skratiti radni vijek mjenjača

"Ako vam se to dogodilo prvi put vjerovatno se neće štetno odraziti na ispravnost rada mjenjača. Stalnim ponavljanjem ovog događaja moguće je oštetiti sinhroni prsten stepena prenosa na kojem se ova radnja često događa. Kod oštećenja sinhronih prstena dolazi do gubitka njihove uloge da izjednače broj obrtaja između dva vratila kako bi se lakše i bez smetnje promijenio stepen prenosa.

Vozač će ovaj problem prilikom promjene stepena prenosa osjetiti kao povećanje otpora kod kretanja ručice mjenjača brzina prilikom ubacivanja u brzinu, uz prisutnost mehaničkog krckanja u prenosniku. Preporuka je s ovim tipom neispravnosti u što kraćem vremenu otići na servis jer mogući su i drugi uzroci koji mogu uzrokovati slične simptome prenosnika prilikom promjene stepena prenosa, kao što su neispravan rad spojke ili loša podešenost spojke", pojasnio je Marino Morava HAK-ov tehnički savjetnik.

Svako taktiziranje i čekanje može samo povećati problem.

"Može doći do prisutnosti metalnih strugotina u mjenjačkom ulju koje nastaju neredovnim habanjima prilikom promjene stepena prenosa. Ostaci metalnih strugotina štete ležajevima mjenjača i zupčanicima, a u najgorem slučaju moguće je potpuno oštećenje mjenjača te gubitak pogona vozila", kazao je Morava.

Što se može dogoditi ako pri velikoj brzini vozila prebacimo mjenjač iz, na primjer, iz šestog ili petog stepena prenosa u drugi.

"Otvorena je mogućnost izlaska iz maksimalno određenog broja okretaja motora što naravno može biti štetno za mehaniku motora do nivoa većih mehaničkih oštećenja motora", zaključio je.