Nova pravila EU-a za zaštitu potrošača stupila su na snagu u utorak s ciljem pooštravanja i modernizacije postojećih EU pravila zaštite potrošača, u skladu s digitalnim razvojem.
Evropska komisija pozdravila je nova pravila kojima su zabranjeni proizvodi koji se prodaju kao identični u drugim državama članicama EU-a kada oni to nisu.
Međutim, upozorila je da države članice EU-a trebaju osigurati brzu primjenu novih pravila, ako je riječ o "zaštiti potrošača od prevarnih trgovaca i internetskih trikova".
EU je slala "snažno upozorenje trgovcima da se trebaju držati pravila, a ne da ih krše", rekao je povjerenik za pravosuđe Didier Reynders: "Kršenje EU pravila o potrošačima u velikoj mjeri može koštati tvrtku kaznu od najmanje 4% godišnjeg prometa. To će biti dovoljno odvraćajuća i učinkovita kazna da spriječi nepoštene trgovce u prevari".
Nova pravila osigurat će između ostalog veću transparentnost internetskih tržišta: postat će jasnije da li proizvode prodaje trgovac ili privatnik, a zabranjuje se slanje lažnih recenzija ili odobrenja.
Osim toga, prodavači neće moći oglašavati lažna sniženja cijena, a web stranice za usporedbu cijena morat će informirati potrošače o kriterijima za rangiranje.
Nova pravila također će provoditi prava potrošača: osiguravanjem naknade žrtvama nepoštene trgovačke prakse i izricanjem kazni u slučaju "situacije masovne štete" koje utječu na potrošače širom EU.
Države članice imaju dvije godine za prijenos Direktive u svoje nacionalno zakonodavstvo kako bi se osiguralo da potrošači iz EU-a uživaju jače mjere zaštite. (Indikator.ba)