Nakon što su brojni roditelji djece sa teškoćama u razvoju iskazali svoje nezadovoljstvo početkom školske godine zbog toga što njihova djeca nisu dobila asistenta u nastavi, reagovalo je Ministarstvo obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona. 

Nakon žalbi roditelja: Dogovoreni koraci za unapređenje angažovanja asistenata u nastavi u TK
Foto: Unsplash | Ilustracija

Ministar obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona Ahmed Omerović održao je sastanak sa predstavnicima udruženja koja okupljaju roditelje djece sa poteškoćama u razvoju.

Tema sastanka je angažovanje asistenata u nastavi, odnosno teškoće s kojima se susreću učenici kojima je potrebna pomoć asistenata tokom odvijanja nastavnog procesa.

Predstavnici udruženja upoznali su ministra sa problemima s kojima se susreću učenici s poteškoćama u razvoju, kao i njihovi roditelji, na početku nove školske godine, o čemu je u proteklih par dana upoznata i javnost u Tuzlanskom kantonu.

Problemi se prevashodno odnose na blagovremeno osiguranje asistenata u nastavi ovim učenicima, normu asistenata te tretman učenika od strane pojedinih prosvjetnih radnika.

Na sastanku je postignut dogovor o važnim promjenama koje će značajno olakšati proces zapošljavanja asistenata u nastavi na području Tuzlanskog kantona.

Ključna inicijativa odnosi se na izmjene Pedagoških standarda i normativa za osnovni odgoj i obrazovanje. Ove izmjene omogućit će da se širi krug stručnjaka, uključujući pedagoge i psihologe, kvalificira za obavljanje poslova asistenta u nastavi, što bi riješilo problem nedostatka kadra i ubrzalo angažman asistenata.

Vezani članak Pojedini đaci s teškoćama bez asistenta na početku školske godine u TK: Razlog manjak stručnog kadra

Osim toga, dogovoreno je i da se pristupi izmjenama Pravilnika o uslovima i kriterijima zapošljavanja u osnovnim i srednjim školama. Ovaj potez ima za cilj pojednostavljenje procedura prilikom zapošljavanja asistenata, naročito tokom predstojećih konkursa.

„Zbog nedostatka kadra, predviđa se mogućnost angažovanja osoba sa srednjom stručnom spremom društvenog ili medicinskog smjera, ukoliko konkursne procedure ne uspiju dati zadovoljavajuće rezultate,” navodi se u zaključcima sa sastanka.

Također, bit će provedena analiza Pravilnika o odgoju i obrazovanju djece s posebnim potrebama u redovnim osnovnim školama, s ciljem eventualnih izmjena koje će olakšati rad sa ovom osjetljivom populacijom.

O ovom sastanku na odgovarajući način bit će obavještene sve škole na području Tuzlanskog kantona kako bi se aktivnije uključile u rješavanje problema ove kategorije učenika i omogućile istima ravnopravnu ukjlučenost u nastavni proces.