Dok se većina mladih danas udaljava od poljoprivrede i peradarstva, dvojica prijatelja iz Bijeljine svoj životni put usmjerili su ka tom pravcu.

Dvojica 24-godišnjaka iz Bijeljine otvorila farmu koka nosilja: "Ovo je sada naš način života"
Foto: BN Info

U jednom od Semberskih sela, zaživjela je priča o dvojici mladića koji su odlučili svoje vrijeme posvetiti uzgoju koka i proizvodnji jaja. 

Nemanja Makić i Zdravko Perić, 24-godišnjaci postali su prava senzacija nakon što su teretane i teniske terene odlučili zamijeniti za miris svježe zemlje i kokodakanje. 

Prije otvaranja farme bavili su se sportom. Zdravko se bavio fitnesom i nutricionizmom, a Nemanja tenisom i treninzima izdržljivosti. Zašto su sve to zamijenili za farmu koka, ispričali su u razgovoru za Tuzlanski.ba.

U oktobru prošle godine, na malom komadu zemlje u ruralnom dijelu Bosne i Hercegovine, rođena je farma koja je u početku imala svega 120 koka nosilja.

„Danas, naša farma broji oko 600 koka nosilja, a interes za naša jaja raste iz dana u dan. Nismo očekivali da će se stvari tako brzo razviti", kaže Nemanja.

Upravo zdrav način života je i bio motivacija za bavljenje ovim interesantnim poslom, a svom biznisu dali su karakteristično ime "Farma 5 jaja". Naziv je nastao, kako objašnjavaju, iz činjenice da se u pet jaja nalazi sve ono što je našem organizmu potrebno. 

"Zdrav način života nam je uvijek bio prioritet, a jaja su bila osnovna namirnica u našoj ishrani", objašnjava Zdravko dodavši da kvalitet jaja koja su mogli naći na tržištu često nisu zadovoljavala njihove standarde.

''Jaja iz slobodnog uzgoja su rijetka i teško ih je uvijek imati na raspolaganju, pa smo odlučili preuzeti stvar u svoje ruke", dodaje.

Iako je početak bio izazovan, sa raznolikim reakcijama okoline, momci su uspjeli privući pažnju mnogih.

„Oduševljeni smo što je 90% reakcija pozitivno. Ljudi prepoznaju trud i iskrenost u onome što radimo, a medijski smo dobili značajnu podršku zbog poštenog i zdravog pristupa", dodaju.

Jedan od ključnih faktora uspjeha bio je i pametan pristup marketingu. Tako se na njihovom Instagram profilu mogu vidjeti jako zanimljive i kreativne objave. 

"Marketing nam je pomogao da proširimo tržište i otvorimo vrata izvan našeg grada", kažu oni pojašnjavajući da im je cilj da što više ljudi sazna za farmu, te da dođu do kvalitetnih jaja.

Međutim, farma nije samo idilična slika ruralnog života. Kroz početke se prođe mnogo trnja, kako bi se stiglo do postavljenog cilja. Kako naši sagovornici otkrivaju, njihovi počeci su obilježeni brojnim situacijama, ali i humorističnim trenucima koje danas rado prepričavaju kao anegdote.

"Dešavalo se da pola jata pronađe rupu u ogradi i pobjegne po selu", kroz smijeh se prisjećaju.

"Bilo je trenutaka kada smo morali trčati za njima po poljima i okupljati ih nazad u ogradu. Objekat i ogradu smo sami ručno pravili, pa je trebalo vremena da sve dođe na svoje mjesto", kazali su. 

Iako su počeci bili izazovni, Zdravko i Nemanja danas s ponosom gledaju na svoj rad. Njihova farma nije samo izvor kvalitetnih jaja, već i primjer kako se strast i posvećenost mogu pretvoriti u uspješan posao.

"Naša farma je više od biznisa", zaključuju te dodaju da je to njihov način života, povratak prirodi i životu u skladu sa njom.