Koronavirus možda nije potpuno promijenio svijet, ali je potpuno promijenio Instagram.
Milioni korisnika najpopularnije društvene mreže posljednjih 40-ak dana gledaju većinom takozvane "lajvove" i stare slike poznatih influencera. Bussines Insider piše da je promet Instagram livea porastao za više od 200%.
BBC piše da je Instagram biznisu za sada odzvonilo i da je koronavirus definitivno ubio glamurozni život influencera.
Ekonomske posljedice pandemije koronavirusa su dalekosežne, a proračuni za oglašavanje i marketing među prvima su koji se smanjuju dok poduzetnici pokušavaju preživjeti.
To će stvoriti probleme i najvećim medijima, ali će ipak najpogođeniji biti influenceri na Instagramu i ostalim društvenim mrežama. Kompanije im jednostavno neće moći plaćati reklame.
Ne samo da će ostati bez sponzorstava nego su ostali i bez mogućnosti stvaranja sadržaja na društvenim mrežama. Proizvodnja je stala pa nemaju što reklamirati. Putovati se ne može pa moraju ostati kući.
"Moje posljednje putovanje bilo je u februaru. Trebala sam otići u Finsku u martu, u Etiopiju u aprilu i na Maldive naredne sedmice - vjerojatno provodim više od pola godine izvan zemlje", za BBC kaže travel blogerica, Alex Outhwaite.
Novac se topi, a novi još dugo neće zaraditi
Prihod od oglasa samo s njenog YouTube kanala smanjio se na manje od 100 funti, što je pad za oko 1000 funti mjesečno. Izgubila je novac i za letove za putovanja koja su sada otkazana.
'Sve se okrenulo naglavačke", kaže. 'Od prihoda koje imam i ušteđevine neću još dugo moći živjeti.'
Karen Beddow napustila je posao advokatice prije četiri godine kako bi vodila svoj blog o porodinčnim putovanjima Mini Travellers.
Ovaj mjesec zaradila je samo 350 funti, što je 95% manje nego u januaru.
'To je mali posao koji sam gradila zadnjih šest godina i u to sam uložila puno vremena', kaže ona. 'Mislim da ljudi ne vide koliko se truda odvija iza kulisa - morate biti u mogućnosti snimiti fotografije, uređivati videozapise, slati račune, popravljati web stranicu, odgovarati na e-poštu', požalila se.
Svi događaji su otkazani, influenceri posuđuju novac od roditelja
Koronavirus je upropastio posao i Birkin Boyu.
Israel Cassol, poznatiji kao Birkin Boy po svojoj kolekciji dizajnerskih torbica u vrijednosti većoj od 100 000 funti, bio je masno plaćen za pojavljivanje na događajima i predstavljanje brendova na svom Instagramu. Sada kaže da mora posuditi novac od svog oca kako bi sastavio kraj s krajem.
"Sve je otkazano", objašnjava. "Obično objavljujem slike s torbama i luksuznom odjećom, ali to trenutno niko ne želi vidjeti - nikoga ne zanima moda jer nitko nikamo ne ide", kaže Birkin Boy. (Index.hr)