Ako ih još niste probali, sigurno ste čuli za macarons?
Foto: Tuzlanski.ba

Ako ih još niste probali, sigurno ste čuli za macarons. Fine slasne francuske kolačiće okruglog oblika, hrskave izvana te kremaste iznutra. Pripremaju se od bademovog brašna, šećera i bjelanjaka. Nadjev se pravi od visokokvalitetne čokolade, voća te ostalih ukusnih sastojaka.

Jednostavno se tope u ustima i prava su delicija za sve one koji obožavaju slatko. Postoje raznovrsni okusi te arome, a proizvode se u raznim bojama, najčešće onim pastelnim.

Macarons su poznati u cijelom svijetu, a oni najfiniji dolaze, naravno, iz Francuske. Kultni su slastičarski proizvod, usporediv s cupcakeom u Americi. Najbolji macarons danas se proizvode u pariškim slastičarskim kućama Ladurée, Pierre Hermé, Gérard Mulot, Hugo & Victor, Carette, te mnogim drugim, piše Ženskiportal.ba.

Riječ  macarons potiče od talijanske riječi maccheroni, odnosno, od njene venecijanske inačice maccarone što u prevodu znači fina tjestenina. Prema nekim izvorima, macarons su dospjeli do Francuske s dolaskom Katarine de Medici u ovu zemlju, koja je povodom svog vjenčanja s Henrikom II., 1533. godine, povela sa sobom i svog ličnog slastičara. Najpopularniji su oni koji se proizvode u francuskom gradu Nancyju. Navodi se kako je krajem osamnaestog stoljeća benediktinska opatica iz Remiremonta osnovala red časnih sestara pod nazivom Sestre od svetog sakramenta, u kojem su vladala stroga pravila prehrane uz zabranu konzumacije mesa. Dvije časne sestre, Margareta i Marija Elizabeta, osmislile su kolač Nancy macaron koji je odgovarao pravilima njihovog prehrambenog režima. Poslije su ga počele i prodavati, te su postale poznate kao Les Soeurs Macarons.

Tridesetih godina prošlog stoljeća pariške je macarons oblikovao Pierre Desfontaines unuk Louisa-Ernesta Laduréea iz svjetski poznatog francuskog slastičarskog obrta Ladurée.

Zbog atraktivnog izgleda i veselih boja, Macarons su omiljena dekoracija brojnih svjetskih fotografa za modne editorijale, enterijere i eksterijere, svadbene aranžmane… Ne postoji jasno definisana ciljna grupa, jer ih vole i konzumiraju svi, bez obira na pol, starost i društveni status. (Tuzlanski.ba)