Padaju cijene litijuma na svjetskim tržištima, potražnja za električnim automobilima nije velika, a kapaciteti u fabrikama baterija uveliko prevazilaze interes tržišta.

Cijene električnih automobila izjednačavaju se s benzincima
Foto: Ilustracija

Događa se ono što se najavljivalo u autoindustriji, ali i brže od procjena. Cijene baterija brzo padaju što ruši i cijene električnih automobila. Faktori koji su izazvali pad cijena baterijskih ćelija od 51% uključuju pad cijene sirovina, kao što je litijum i nižu od očekivane potražnju za električnim automobilima. 

Rezultat se već osjeća u Kini. Električni automobili sada imaju cijene na nivou benzinskih automobila ili čak niže od njih, a značajna smanjenja cijena električnih automobila idu i prema evropskom kontinentu. Mnogi jeftiniji električni automobili pojavit će se na tržištu 2025. i 2026. godine, piše HAK

Nedavno je procijenjeno da je globalna potražnja za litij-ionskim baterijama u 2023. godini iznosila približno 950 gigavat sati, dok je globalni proizvodni kapacitet, većim dijelom u Kini, dvostruko veći od te brojke. Prema predviđanjima analitičara, napori na Zapadu da se razviju kapaciteti proizvodnje baterija koji bi odgovarali Kini, samo će produbiti problem prevelikog kapaciteta.

To je dobra vijest za potrošače, prema istraživanju BloombergNEF-a, koji računa da će se niže cijene odraziti na jeftinije modele električnih automobila čija je proizvodnja planirana za sljedećih nekoliko godina.

Dok se obično smatra da niže cijene električnih vozila povećavaju potražnju i dovode do oporavka globalne cijene baterija, Bloombergova analiza sugeriše da postoje i drugi faktori koji ukazuju na niže cijene još neko vrijeme.

Najvažnija je, smatraju oni, činjenica da kineske kompanije i ostali proizvođači nastavljaju ulagati velike iznose u istraživanje i razvoj, automatiziranu proizvodnju i nove kompanije. BNEF kaže da očekuje da će se zbog toga niske cijene održati barem sljedećih nekoliko godina.