Srijeda, 1. Decembra 2021.
Tuzlanski.ba logo

Znate šta? Ipak možete da jedete špagete i hljeb i da budete vitki!

Preuzmite sliku

Posljednjih godina su ugljeni hidrati optuživani za dijabetes drugog tipa, rak i demenciju. Smatrani su za glavnu stvar koju treba izbjegavati u dijeti. Mnogi ljudi pokušavaju da smanje unos, okrećući se različitim tipovima dijeta, piše dailymail.co.uk.

Široko je rasprostranjeno da su prerađeni ugljeni hidrati, kao što su bijeli hljeb i tjestenina uzroci nepoželjnih kilograma i bolesti, doktori su zabrinuti zbog izbjegavanja istih.

  • spagete
  • Ljudi koji izbjegavaju ovu „grešnu hranu“ pate od manjka energije, promjena raspoloženja, smanjene koncentracije i problema sa varenjem. A neki se čak i ugoje.

    Prosti ugljeni hidrati, kao što je fruktoza (šećer iz voća), napravljeni su od jednog molekula šećera. Sukroza (klasičan šećer) i laktoza (šećer koji se nalazi u mliječnim proizvodima) sadrže dva molekula šećera.

    Duži lanac ovih molekula se nalazi u hljebu, tjesteninama, riži i krompiru. Ovo su proizvodi koji ljudi smatraju ugljenim hidratima, prenosi zenablic.rs.

    Pravi izbor ugljen hidrata može da pomogne dijeti

    Iako mnogi eksperti kažu da su ljudi sa viškom kilograma oni koji jedu mnogo ugljenih hidrata, kažu da su ove namirnice nepravedno optužene.

    – Ugljene hidrate mnogi vide kao „đavolju“ hranu, ali nutricionisti kažu da su oni esencija zdrave i balansirane dijete – kaže Helen Bond iz britanskog nutricionističkog udruženja.

    Ona dodaje da su jako bitni za organizam.

    – Oni su izbor goriva za tijelo. Ako ih izbacite iz ishrane, to može dovesti do glavobolja, umora i letargičnog osjećaja. Nećete moći da trenirate kako treba i da se koncentrišete. Oni su hrana za mozak – rekla je Bond.

    Helen je rekla da mnogi ljudi tretiraju sve ugljene hidrate kao jednake.

    Riža, ovas, pšenica i žitarice cijelog zrna pomažu tijelu da skupi potrebna vlakna i vitamin B.
    Problem dolazi kada se ove žitarice prerade i otklone sjemenke, pa se tako šećer brže apsorbuje.

    Prerađeni proizvodi imaju manje vlakana i nutrutienata.

  • brokula-foto-shutterstock_630x0
  • Oni kojima se dodaje šećer i mast, kao što su biskviti i grickalice, sadrže mnogo kalorija i otpuštaju šećer brzo, što dovodi do taloženja masti.

    Treba nam više vlakana

    Vlakna su jako bitna za probavu, a pokazalo se i da su dobra u borbi protiv srčanih bolesti i nekih tipova raka. Istraživači sa Harvardske škole zdravlja su rekli da dijeta sa hranom koja sadrži cijelo zrno je povezana sa dugovječnošću.

    Možete dobiti i vlakna iz povrća, kao što su brokola i kupus.

    Helen Bond je rekla da dolazi do nesporazuma kada je riječ o razlici između prostih i prerađenih ugljenih hidrata. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,