Nakon što je promijenjen nastavni plan i program za historiju devetog razreda u školama u Republici Srpskoj, oglasilo se nekoliko osoba iz javnog života u BiH, a od institucija koje bi trebale rješavati ovaj problem se reakcija i dalje čeka. 

Duška Jurišić o nastavnom planu u RS-u: Anomalije u obrazovanju dovode do pogubnih posljedica
Foto: Arhiva

Prema novom, zvaničnom planu i programu, u škole je uvedena nova tema pod nazivom "Republika Srpska i Odbrambeno-otadžbinski rat" sa deset nastavnih časova, u trajanju od pet sedmica.

Na stranici Pedagoškog zavoda Republike Srpske dostupni su planovi i programi rada za osnovne i srednje škole, a uvidom u dokumente, tačno se može vidjeti o čemu će osnovci učiti u ovoj godini, a poražavajuća je činjenica da će o Ratku Mladiću i drugim zločincima učiti kao o 'herojima'.

Vezani članak Duraković: Šta radi Tužilaštvo BiH dok institucije RS kroz nastavni plan veličaju ratne zločince?

O ovome se, između ostalih, oglasila i Duška Jurišić, zamjenica ministra za ljudska prava i izbjeglice FBiH.

''Nesumnjivo je da su i do sada učenici u Republici Srpskoj učili historijske falsifikate, međutim uvođenje nastavne teme “Republika Srpska i odbrambeno-otadžbinski rat” u udžbenik devetog razreda osnovne škole ravno je npr. izučavanju lekcija kako je Jasenovac bio logor sa humanim tretmanom za Srbe, Jevreje, Rome, te za prevaspitavanje ostalih, indoktriniranih ljevičarskim i liberalnim idejama, a Beograd oslobođen 6.aprila 1941. Kako drugačije tumačiti lekcije o “operacijama u Podrinju”, Radovanu Karadžiću i Ratku Mladiću, iza čijih imena se navodi “heroji rata'', kaže Jurišić.

Jurišić čak ističe da je jedna direktorica u školi u Podrinju prebrojavala djecu te konstatovala kako je dobro što je samo jedno bošnjačko dijete u devetom razredu.

''Kažu da je direktorica jedne škole u Podrinju jučer prebrojavala djecu, te konstatovala kako je “dobro što je samo jedno bošnjačko dijete u devetom razredu”?! Riješilo bi se pitanje udžbenika historije za bošnjačku djecu, međutim pitanje je ko bi im historiju po bosanskom programu predavao i tumačio, te koliko je dobro imati dvije “historije” pod istim krovom.

Prošlo je vrijeme takmičenja ko će žešće osuditi ovaj “nemili događaj”. Ne vjerujem da će se bilo koje tužilaštvo ozbiljno baviti ovim zločinom negiranja i neprihvatanja istorijskih i sudski utvrđenih činjenica od genocida u Srebrenici do koncentracionih logora u Prijedoru'', kaže.

Dalje navodi da ovo nije samo još jedna politička bitka bez obzira ko bio u vlasti.

''Ovo je nova, stara obaveza za ministarstva obrazovanja na svim nivoima, historičara, akademske zajednice i nevladinih organizacija, ali i predstavnika međunarodnih organizacija, koje su htjele to ili ne, svojevremeno učestvovale u izradi postratnih programa obrazovanja, koji su između ostalih, rezultirali projektom dvije škole pod istim krovom. Nije riječ samo o dnevnopolitičkom pitanju i pravu na istinu. U pitanju je pravo djece na obrazovanje, jer ozbiljne anomalije u obrazovanju uvijek dovode do nesagledivih, pogubnih posljedica'', zaključuje.