Googleova kvaliteta rezultata pretrage u opadanju: Evo šta istraživanje kaže
Foto: Tuzlanski.ba

Jednogodišnje istraživanje otkrilo je ono na što se ljudi već neko vrijeme žale na teško dostupne objave: "Google je sve gori".

Ljudi su se žalili da je kvaliteta Googleovih rezultata pretraživanja opala u zadnjih godinu dana.

IFL Science piše da je novo istraživanje nazvalo "zabrinjavajućim znakom da primjetan broj korisnika društvenih mreža i medija dijeli svoje zapažanje da tražilice postaju sve manje sposobne pronaći pravi i korisni sadržaj koji zadovoljava njihove potrebe za informacijama."

Navodno, bujica sadržaja je niske kvalitete, posebno za pretraživanje proizvoda, neprestano utapa sve vrste korisnih informacija u rezultatima pretraživanja.

Posebno neželjeno područje, na koje su se fokusirali istraživači na nekoliko njemačkih univerziteta, jesu upiti o recenzijama proizvoda. Tim je pratio 7.392 takvih upita u toku jedne godine na tražilicama: Google, Bing i DuckDuckGo, prenosi Tuzlanski.ba.

Čini se da problem uglavnom proizlazi iz optimizacije za tražilice (SEO), tj. sadržaja kreiranog i prilagođenog za rangiranje na tražilicama, umjesto da se fokusira na korisne kvalitetne informacije.

To može biti u obliku stranica prepunih ključnih riječi ili zadržavanja ključnih informacija sve do kraja članka kako bi se produžilo vrijeme čitanja (pomislite na članke o tome kako promijeniti postavke telefona koji inzistiraju na tome da vam kažu šta je to telefon na vrhu članka).

"Naša otkrića sugerišu da sve tražilice imaju značajnih problema s visoko optimiziranim (povezanim) sadržajem, više nego što je reprezentativno za cijeli web," objasnio je tim.

Nažalost, to je problem koji bi se mogao pogoršati, jer ljudi koriste chatbotove za izbacivanje sve više i više sadržaja, pokušavajući ostati ispred tražilica, mogućnost snižavanja ranga takvog sadržaja ugađanjem njihovih algoritama.

"Nadalje, opažamo obrnuti odnos između upotrebe affiliate marketinga i složenosti sadržaja, te da sve tražilice postaju žrtve velikih spam kampanja vezanih uz affiliate" napisala je ekipa.

"Međutim, također, primjećujemo da granica između benignog sadržaja i neželjene pošte u obliku sadržaja i farmi veza postaje sve mutnija - situacija koja će se zasigurno pogoršati u svjetlu generativne umjetne inteligencije."

Marissa Mayer, zaposlenica koja se pridružila Googleu, koja je potom radila kao izvršna direktorica Yahooa, vjeruje da je problem u samom Internetu koji postaje sve gori.

"Mislim da je kvaliteta interneta pretrpjela udarac. Kada sam počela raditi u Googleu, bilo je oko 30 miliona web stranica, tako da je indeksiranje svih njih bilo relativno jednostavno. Zvuči puno, ali je malo. Danas, mislim da je postojala jedna tačka u kojoj je Google vidio više od trilion URL-ova.”

Mayer je dodala da je prirodno da ljudi krive Google kada ne dobijaju kvalitetne rezultate pretraživanja kao prije, ali ona vidi Googleove rezultate više kao prozor u sam web.

"Pravo pitanje je zašto je web sve gori?"

Istraživanje je na internetu učinila dostupnom Webis grupa.