Japanski istraživači otkrili su varijante proteina koje se povećavaju tokom vježbanja i ubrzavaju sagorijevanje masti.

Japanski istraživači otkrili proteine ​​koji ubrzavaju sagorijevanje masti
Foto: Ilustracija

Kako navodi portal Japan Today, istraživači sa Univerziteta Kobe pronašli su način da razviju novi lijek koji će omogućiti mršavljenje bez dijete.

Istraživači su istakli da se različite varijante proteina "PGC-1a" proizvode u skeletnim mišićima ljudi koji vježbaju, dodajući da povećanje različitih varijanti povećava potrošnju energije kod ljudi, što im pomaže da sagore više masti.

Istraživači koji su proučavali skeletne mišiće kod ljudi otkrili su da se alternativne varijante "PGC-1a" također povećavaju tokom vježbanja.

Otkriveno je da proizvodnja ovih varijanti varira od osobe do osobe, pa čak i kada ljudi rade istu vježbu, postižu se različiti rezultati u gubitku težine.

U liječenju gojaznosti uglavnom se propisuju lijekovi koji suzbijaju apetit. Navedeno je da bi s najnovijim otkrićima moglo biti moguće pronaći nove lijekove koji će pomoći sagorijevanju masti bez vježbanja.

Profesor sa Univerziteta Kobe dr. Wataru Ogawa izjavio da bi rezultati istraživanja mogli biti značajan napredak u liječenju bolesti povezanih s gojaznošću.

Gojaznost ili pretilost je medicinsko stanje u kojem je višak tjelesne masnoće akumuliran u tolikoj mjeri da ima negativan utjecaj na zdravlje, što može dovesti do skraćenja očekivanog životnog vijeka ili povećane probleme sa zdravljem.

U zapadnim zemljama, ljudi se smatraju gojaznim kada je njihov indeks tjelesne mase (BMI), mjera dobijena dijeljenjem visine osobe sa matematičkim korijenom težine te osobe, prelazi 30 kg/m2, dok se raspon između 25 i 30 kg/m2 smatra osobom prekomjerne težine. U nekim državama istočne Azije koriste se još precizniji i stroži kriteriji.

Gojaznost povećava rizik od pojave različitih bolesti, naročito bolesti srca, dijabetesa tipa 2, opstruktivne apneje, određenih vrsta raka i osteoartritisa.