Nedjelja, 14. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Evo šta salo na stomaku govori o vašem zdravstvenom stanju

Preuzmite sliku

Ljubavne drške, klimavi stomak, pivski stomak, kako god nazivali salo oko vašeg stomaka, ono je zapravo dobar pokazatelj vašeg pravog zdravlja.

Gubitak težine, koji se obično izjednačava s gubitkom masnog tkiva, zdravstveni je cilj miliona ljudi i to s dobrim razlogom. Previše masnoće faktor je rizika za niz hroničnih bolesti, uključujući kardiovaskularne bolesti, dijabetes tipa 2, najmanje 12 vrsta raka, bolesti jetre i dišnog sistema, također, može djelovati na mentalno zdravlje.

Nisu sve masnoće jednake i nisu sve masnoće nezdrave. Svako nosi salo. Normalan procenat tjelesne masti za žene između 20 i 79 godina je između 33 i 36 posto, a za muškarce iste dobi između 19 i 25 posto, piše The Telegraph.

Najzastupljenija vrsta masnoće, koju većina ljudi pokušava izgubiti je bijela masnoća koja se može pohraniti potkožno, ispod kože kao vrsta masnoće koju možete uhvatiti ili unutar tijela a posebno oko srca i organa u trbušnoj šupljini, gdje se naziva visceralno ili intraabdominalno salo, prenosi Tuzlanski.ba.

  • Zašto je visceralna mast toliko opasna?

    Svaka osoba ima jedinstveni profil skladištenja masti koji određuje gdje će vjerovatnije skladištiti višak masti. Žene su predisponirane za pohranjivanje sala oko bokova i bedara u klasičnom obliku kruške.  Muškarci će vjerovatnije skladištiti mast oko sredine (u obliku jabuke).

    Evolucijski razlog za to je taj što ženska tijela moraju dobiti na težini i zadržati kalorije na stabilnim mjestima za pohranjivanje daleko od unutarnjih organa koji se mogu mobilizirati kada je to potrebno za dojenje, dok muškarci trebaju zalihe masti koje se mogu brzo metabolizirati u energiju tokom lova.

  • Šta određuje gdje se vaša mast skladišti?

    Potkožno masno tkivo je lako vidjeti, dok je visceralno masno tkivo teže procijeniti.

    “Budući da je neviđen, ponekad može biti prilično iznenađenje za ljude kada otkriju koliko imaju. Iako su pretilost i visoki nivoi potkožnog masnog tkiva obično dobar pokazatelj da neko ima visceralnu masnoću, neki ljudi mogu izgledati vitko, ali još uvijek imaju značajne količine unutarnjeg masnog tkiva,” kaže Philip Chant direktor je i osnivač tvrtke za skeniranje sastava tijela Bodyscan.

  • Dok je vaš omjer masti određen nizom uzročnika, uključujući količinu tjelesne aktivnosti koju obavljate i broj kalorija koje konzumirate, te pijete li prekomjerno i pušite, vaša raspodjela masti je više ograničena.

    Dr. Whyte objašnjava da vaš obrazac pohranjivanja masnog tkiva je genetski i pod jakim uticajem hormona, tako da proces starenja dosta djeluje na to.

    Mlađi muškarci imaju viši nivo testosterona od starijih muškaraca, a testosteron potencijalno smanjuje masnoću. Kako starite, testosteron se smanjuje i to omogućuje nakupljanje više masti oko stomaka. Žene su genetski programirane da imaju više masti od muškaraca, jer imaju bebe i proizvode majčino mlijeko.

    Njihovo se salo uglavnom skladišti u inertnim depoima oko stražnjice i bedara, što se opisuje kao ginoidna raspodjela. Međutim, kako prolaze kroz menopauzu, počinju nakupljati više masnog tkiva oko stomaka. Estrogen ima jasan učinak.

  • Kako možete izmjeriti visceralnu mast?

    Sve što je potrebno je metar. Jednostavno izmjerite obim struka na pola puta između donjih rebara i vrha kuka i izmjerite obim kukova na najvećoj tački oko stražnjice, a zatim podijelite struk s mjerom kukova. Jedinice nisu važne jer je bitan samo obim.

    Visok rizik se definira kao omjer struka i bokova iznad 0,90 za muškarce i iznad 0,85 za žene.

    Koji od ovih trbuščića je najsličniji tvom?

    Gdje muškarci skladište mast?

    1. Vrlo malo tjelesne masti

    Ova osoba očito ima malo tjelesne masnoće i atletsku građu, što nagovještava da vježba s određenim otporom (trening s utezima), pa je zato vjerovatno da ima nisku visceralnu masnoću, jer je vježbanje dobro oružje protiv visceralne masnoće.

  • 2. Mekše oko bokova

    Ovaj mladić ima prilično primjetnu ginoidnu distribuciju. Njegovo salo je pohranjeno oko kukova s ​​malom ukupnom tjelesnom masnoćom.

  • Muškarci kod kojih DEXA skeniranje otkrije salo na bedrima često su iznenađeni, jer je salo na bedrima obično čvrsto, poput mišića. Ginoidni oblik kod muškaraca može ukazivati ​​na patološki nizak nivo testosterona, što nagovještava da postoji neki metabolički problem.

    3. Opasna visceralna mast

    Ovi trbusi obično su ono što biste vidjeli kod muškaraca s visokim nivoom visceralne masti.Koža oko produženog stomaka je zategnuta poput bubnja. Svugdje drugdje izgleda relativno mršavo.

  • Nekome s ovakvim profilom preporučuje se povećanje tjelovježbe uz kalorijski deficit. Smatra se da tjelovježba ponajprije uklanja visceralnu mast, a posebno visoko intenzivni ili aerobni trening. Na Surrey [Univerzitet] proveli smo istraživanja koja nagovještavaju da ova vrsta aktivnosti preferirano uklanja masno tkivo sa stomaka.

    4. Salo po cijelom tijelu

    Raspodjela masnog tkiva ovdje je toliko pretjerana da se vidi po cijelom tijelu: u rukama, prsima i nogama. Iako ima visok nivo potkožnog masnog tkiva i nema onaj klasičan efekt zategnutog “bubnja” na stomaku, gotovo sigurno će imati visok nivo visceralnog masnog tkiva. Vjerovatno nosi oko 60 kg [9st 6lb] viška masti.

  •  

    Kada je osoba ovako velika, najbolji način za mršavljenje je smanjenje kalorija za početak, jer će težina ograničiti raspon aktivnosti koje možete raditi. Ljudi ove veličine često imaju problema sa zglobovima i pokretljivošću. Nema ništa zdravo u tome. Nema sumnje da ima metabolički i srčani rizik.

    Gdje žene skladište mast?

    1. Klasičan oblik kruške

    Ovo je klasični oblik kruške s masnoćom pohranjenom na nogama, bedrima i bokovima. Iako ona to možda ne osjeća, to je zdravije nego imati visok nivo visceralne masnoće, jer su zalihe masti tamo bolje nego unutar stomaka.

  • Ovo je uobičajeni obrazac skladištenja masti za žene u predmenopauzi, ali taj se obrazac mijenja kako žene prolaze kroz menopauzu.

    Iako ginoidno potkožno masno tkivo nosi manje rizika od visceralnog masnog tkiva, Whyte upozorava da svi prekomjerni nivoi masnog tkiva mogu “nositi zdravstvene posljedice”.

    2. Oblik jabuke

    Ova žena počinje razvijati više androidni obrazac distribucije masnoće, što bi moglo dovesti do više visceralne masnoće i većeg rizika od dijabetesa tipa 2, bolesti srca i moždanog udara.

  • Ovaj pomak s klasičnog ženskog kruškolikog oblika na više muški oblik jabuke događa se od menopauze i kasnije kada žene u svojim 50-ima i više, mogu dobiti na težini u stomaku i gornjem dijelu tijela.

    Dok je debljanje i promjena oblika tijela s godinama normalan ženski fiziološki proces, mlađe žene koje već počinju stvarati zalihe trbušne masnoće trebaju biti oprezne, jer se nivoi visceralne masnoće mogu dramatično povećati s menopauzom.

    3. Višak masnoće posvuda

    Ova žena ima višak masnoće posvuda, a činjenica da su se njene zalihe masti preselile u gornji dio tijela nagovještava značajne nivoe visceralne masnoće uz probleme s pokretljivošću.

  • 4. Preniske razine masti

    Postoji zdrava granica za masnoću, a ona kod ove žene vjerovatno postaje preniska. Nizak nivo masnoće kod žena može početi djelovati na menstruaciju i uzrokovati probleme s plodnošću, pa iako bi ova žena imala nizak rizik od visceralne masnoće i nema stomak, možda nije tako zdrava kao neko s višim postotkom potkožnog mast.

  • Pet stvari koje trebate učiniti odmah kako biste počeli gubiti visceralno salo:

    1. Povećajte svoj NEAT

    Jack Claxton, lični trener u David Lloyd Clubs objašnjava:

    “Jednostavno rečeno, NEAT je aktivnost koja nije povezana s vježbanjem. Sve to pomaže u sagorijevanju kalorija i uključuje donošenje jednostavnih odluka, poput odabira penjanja stepenicama, odlaska u šetnju za vrijeme ručka ili odluke o vožnji biciklom u blizini umjesto vožnje autom. Ako neko ima visok nivo visceralne masnoće, najbolja stvar za učiniti je trenirati i zdravo se hraniti kako bi se zaustavila daljnja povećavanja, a zatim vidjeti kako počinje opadati vježbanjem i zdravom prehranom.”

    2. Postavite sebi cilj

    Zapitajte se kako biste se voljeli vidjeti za 3 mjeseca, 6 mjeseci, čak godinu dana.

  • Onda se zapitajte kako ćete izgledati i osjećati se ako postignete taj cilj? Razmislite o tome šta vas motiviše. Pokušavaju li vas porodica i prijatelji potaknuti da izgubite masnoću ili je to unutrašnja motivacija? Ostanite fokusirani na cilj i razloge za njega i podsjetite se ako krenete skrenuti s puta.

    3. Čitajte naljepnice, računajte

    Prosječnom muškarcu treba oko 2.500 kalorija dnevno da bi održao svoju težinu. Za prosječnu ženu ta brojka iznosi oko 2.000 kalorija dnevno. Ako imate posebno prekomjernu težinu, jedini način na koji ćete u početku početi mijenjati masno tkivo bit će kroz kalorijski deficit, a to znači manje porcije i konzumaciju prave vrste hrane.

    Pročitajte etikete na onome što jedete kako biste shvatili koliko kalorija ima hrana koju jedete.

    4. Budite oprezni s navodno zdravim orašastim plodovima

    Cijeli orašasti plodovi izvrstan su izvor zdravih masnoća i drugih hranjivih tvari, zbog čega ih ljudi često biraju kao zdravu alternativu grickalicama, kao što su čips i čokolada.

  • Ali oni su također krcati kalorijama: 100 g orašastih plodova sadrži 600 kalorija.

    5. Promijenite svoju rutinu vježbanja

    Dodajte malo vježbe otpora svom redovnom kardio radu kako biste izgradili mišiće, koji su metaboličko tkivo i stoga sagorijevaju više kalorija nego masti. Pokušajte započeti s nekim oblikom intervalnog treninga visokog intenziteta (HIIT).

    Ako vježbate kod kuće, na internetu možete pronaći mnoštvo besplatnih videosadržaja, sa ili bez opreme. Većina teretana ima i vlastite tečajeve. Međutim, nemojte upasti u zamku i dopustiti si uživanje jer ste vježbali, tako ćete samo poništiti svoj naporan posao.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje