Nedjelja, 28. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Najveći konkurent Tesle: BYD prošle godine prodao više od 3 miliona automobila

Preuzmite sliku

Popularno

BYD u ponudi i električne automobile i hibridna vozila, a još 2022. godine njihova je prodaja premašila prodaju Teslinih vozila.

Elon Musk prije više od godine dana prozvao je kineski BYD vjerovatno najvećim konkurentom Tesle. Ova je kompanija još 2022. prodala više automobila u odnosu na Teslu, a ista je situacija i s prošlom godinom. Iako iz Tesle još nisu objavili službene brojke, jasno je kako neće nadmašiti nešto više od 3 miliona, koliko je prodao BYD. Pri tome svakako treba imati na umu da Tesla prodaje isključivo vozila s električnim motorima, dok kineski konkurent, osim potpuno električnih vozila, prodaje i hibride.

Nakon što su u decembru prodali više od 340 hiljada vozila, od čega više od 190 hiljada električnih automobila, ta se brojka za cijelu godinu popela na 1,6 miliona električnih automobila te 1,4 miliona plug-in hibrida. BYD je tako za cijelu godinu zabilježio porast prodaje od više od 60 posto i za očekivati je kako će te brojke, potaknute sve većom potražnjom za e-vozilima na tom tržištu, rasti i dalje. Iako su same brojke odlične, analitičari su ipak očekivali bolju prodaju (3,05 miliona prodanih automobila u odnosu na 3,02 koliko je BYD prodao tokom 2023.) pa je cijena dionice ove kompanije na burzi u Hong Kongu pala za dva posto.

Što se Tesle tiče, Muskova kompanija je 2022. godine prodala 1,37 miliona automobila, što je manje u odnosu na BYD koji je prodao 1,88 miliona električnih vozila i hibrida, dok je u prva tri kvartala ove godine Tesla prodala 1,35 miliona vozila i čekamo službene brojke za posljednji ovogodišnji kvartal kada ćemo znati potpune prodajne brojke za Teslu za cijelu 2023. godinu.

Konkurencija na ovom tržištu, pogotovo u Kini, sve je veća, a zanimljivo je kako na tržište ulaze i kompanije koje sve do nedavno nisu imali nikakve poveznice s automobilskom industrijom. Prošle sedmice tako je Xiaomi predstavio svoj prvi električni automobil, a njihove ambicije, prema CEO-u firme Leiu Junu su veoma velike. Osim što žele napraviti “automobil iz snova” koji će se moći usporediti s Porscheom i Teslom, cilj im je u dalekoj budućnosti probiti se među top 5 najvećih proizvođača automobila na svijetu.

Velike ambicije ima i Huawei. Iz ove kompanije kažu kako su tokom prve sedmice od predstavljanja automobila M9 SUV njihova brenda električnih vozila Aito zabilježili više od 30 hiljada rezervacija, a ta će brojka do početka isporuka krajem februara rasti i dalje.

S druge strane, VW se ne može pohvaliti velikom potražnjom za njihovim automobilima u Kini, koja im je jako važno tržište. Tako je njihov model ID.7 koji se od prošlog mjeseca može prednaručiti u Kini u prva tri dana prednaručilo samo oko 300 ljudi. Dok se njemački automobilski div muči na kineskom tržištu, čini se kako bi mu kineske kompanije mogle početi stvarati probleme i na domaćem tržištu jer BYD i Nio planiraju veliku ekspanziju i na druga tržišta pored Kine, a pogotovo im je fokus na Evropi. (Zimo.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: ,