Pravila vožnje u kružnom toku koje treba znati svaki vozač
Foto: Tuzlanski.ba

Kružni tok je najveća muka početnicima, ali i mnogim drugima za volanom.

Podsjetit ćemo se pravila u kružnom toku.

Auto u unutrašnjoj traci kružnog toka NEMA prednost u odnosu na auto u spoljašnjoj traci kružnog toka

Konkretno - ne smijete iz krajnje unutrašnje trake (uz ostrvo) da „isječete“ sve ostale u drugim trakama kružnog toka da biste izašli tamo gdje vam odgovara, pišu polovni automobili.

Prednost u samom kružnom toku ima vozilo koje nastavlja kretanje trakom u kojoj se nalazi.

Zato, ako se dva automobila voze „rame uz rame“ u kružnom toku, pri čemu je jedan u traci bliže centru, a drugi u traci desno od njega, tada važe ista saobraćajna pravila kao da voze na pravom putu sa dvije ili više traka.

To znači da ukoliko vozač auta iz „unutrašnjeg kruga“ želi da se prestroji u traku desno od njega ili da izađe iz kružnog toka, on mora da uključi žmigavac, propusti vozila iz „spoljašnjeg kruga“, tj. iz trake desno od sebe i da se tek onda prestroji u tu traku ili krene ka isključenju iz kružnog toka.

Važe ista pravila kao da je u pitanju klasično prestrojavanje na putu sa dvije ili tri trake.

Vozila koja se već nalaze u kružnom toku imaju prednost u odnosu na vozila koja su van kružnog toka

Da, to je tačno - međutim, naglašavamo da je ovo „pravilo“ određeno saobraćajnim znakom! Na gotovo svim kružnim tokovima u našoj i u drugim zemljama, na ulazu u kružni tok nalazi se saobraćajni znak - obrnuti crveno-bijeli trougao.

Isplanirajte na vrijeme gdje izlazite iz kružnog toka

Prije ulaska u kružni tok trebalo bi da znate gdje ćete da izađete.

Nije zabranjeno da napravite i nekoliko krugova u kružnom toku, nevažno u kojoj traci, prije nego što uspijete da se prestrojite u drugu traku ili izađete iz kružnog toka.

U teoriji, sve je relativno jasno i jednostavno. Međutim, u praksi je zbog saobraćajne gužve često veoma teško primjeniti pravila, kao što i sami vozači znaju, pa ih nažalost uglavnom ni ne prate.