Foto: Tuzlanski.ba

Američki predsjednik Barack Obama koristi isti tip oklopljene limuzine još od svoje inauguracije 2008 godine. Taj automobil poznat je po nadimku 'Zvijer'

limuzina32

Predsjedničku limuzinu izradio je Cadillac, a ime Zvijer (Beast) automobil je dobio zbog svoje neuobičajene veličine, što ne čudi s obzirom na to da je riječ o pravom automobilu-tenku.

Čini se da predsjednikova tajna služba želi zamijeniti Zvijer novim automobilom. Već je raspisan i zahtjev za podnošenjem prijedloga za novu blindiranu limuzinu u kojoj će se voziti američki predsjednik. Kako piše Motor Trend, Obamina limuzina ostala je kao naslijeđe iz Bushove administracije.

obama24

Bit će zanimljivo vidjeti hoće li novo vozilo polužiti kao zamjena za Zvijer ili će se koristiti kao dopunsko vozilo. Ugovor s proizvođačem nove limuzine bit će potpisan 29. septembra 2013.

Iz Motor Trenda kontaktirali su Cadillac, Lincoln i Chrysler. Chrysler je jedina kompanija koja je potvrdila da se neće takmičiti za ugovor. Cadillac ima veliku šansu jer predsjedničke limuzine proizvodi još od 1993. godine, međutim i Lincoln također ima dugu historiju zaštite Predsjednika u pokretu.

obama25

Kratak opis karakteristika "Zvijeri"

1.Današnji predsjednički automobil siguran je od svih oblika biohemijskih napada

2.Rezervoar goriva je okružen s posebnom pjenom tako da neće eksplodirati ni ako bude direktno pogođen

3.U 'gepeku' se nalazi spremnik s kisikom, vatrogasna oprema...

4. Prema nekim izvještajima, ugrađena je i priručna banka krvi s predsjednikovom krvnom grupom

5. U prednjem dijelu automobila 'Zvijer' ima smješten sistem za noćno gledanje i topove koji ispaljuju suzavac

6. Ispod sjedišta za svaki slučaj tu je i Remington shotgun

7. Gume su ojačane kevlarom i otporne na bušenje

8. Čelik, aluminij, titan i keramika od kojih je napravljen 'Limo One', garantuju jamče da je automobil zapravo prava tvrđava na točkovima

9.Svi detalji automobila su s pažnjom izrađeni tako da 'Limo One' nema slabih tačaka

10. Vrata su ojačana oklopom debelim 20 centimetara i teška poput vrata kabine Boeinga 757

11. Prvih nekoliko slojeva stakla apsorbiraju metak, dok unutrašnji plastični slojevi hvataju metak kao što bejzbolska rukavica hvata loptu

12.Sigurnost ipak košta. Limo One može se kretati najvećom brzinom od 100 km/h i troši jako puno goriva

13. Prije nego šzo dobiju priliku sjesti za volan jednog od vozila u predsjedničkoj pratnji, tajni agenti moraju proći intenzivnu vozačku obuku

Budući da je cijeli projekat označen kao povjerljiv (je li u redu da uopšte govorimo o tome?), teško je očekivati bilo kakve informacije iz Bijele kuće ili bilo kojeg proizvođača automobila prije nego vidimo rezultate takmičenja. (Netmobil.hr)