Više od polovine ispitanika u Njemačkoj priznaje da ispoljava agresivnost u saobraćaju. Nova anketa pokazuje da su njemački vozači sve agresivniji, ali problem rjeđe vide u sebi.
Učesnici u saobraćaju u Njemačkoj postaju sve agresivniji, pokazuje anketa instituta "O.trend" koju su poručile osiguravajuće kuće. Više od polovine ispitanih (56 odsto) priznalo je da daje oduška svom bijesu u saobraćaju, recimo tako što brže vozi.
„Kod tog pitanja bi ispitanici morali jasno da odgovore sa 'ne'. Automobil nije prikladno mjesto da se izbacuju frustracije“, kaže Zigfrid Brokman, prvi čovjek Odjeljenja za ispitivanje saobraćajnih nezgoda osiguravajućih kuća.
Čak 44 odsto ljudi je navelo da namjerno staju na kočnicu kad imaju osjećaj da ih vozač iza njih „pritiska“. Kad ih neko pretiče, 31 odsto vozača namjerno doda gas.
Petina ljudi ablenduje da im se neko skloni iz trake na autoputu, a trećina se vozačima u lijevoj traci sasvim približi kako bi se sklonili.
„Sasvim je neprihvatljivo da se iz bijesa ili za sopstvenu korist rizikuje povreda ili čak smrt drugih ljudi“, kaže Brokman. „Svi odgovorni moraju da pogledaju ove rezultate i posavjetuju se kako da se stvari poboljšaju."
Problem su uvijek drugi
Kako kažu istraživači, u skoro svakom pitanju u anketi bilježi se osjetan rast agresivnog ponašanja na drumu u odnosu na prethodne studije.
Pikantno je što većina učesnika u saobraćaju kaže da ne odobrava agresivno ponašanje – ali ga ne primećuju kod sebe.
Recimo, čak 96 odsto vozača kaže da bicikliste pretiče tako što pravi dovoljan razmak od njih. Istovremeno, 93 odsto vozača kaže da drugi vozači ne prave dovoljan razmak od biciklista.
Ista stvar je kod biciklista. Polovina njih priznaje da ponekad vozi trotoarom, ali 92 odsto njih kaže da drugi biciklisti često voze trotoarom.
Ipak, većina ljudi se osjeća sigurno u saobraćaju. To kaže 56 odsto ispitanika, što je rast od jednog procenta u odnosu na ispitivanje od prije četiri godine.
Ko voli brzo?
Kao mjere za poboljšanje stanja, 68 odsto ispitanika predlaže da se uvede nulta tolerancija na alkohol (prije četiri godine to je htjelo 76 odsto ispitanika).
Naime, u Njemačkoj je dozvoljena granica za vozače na 0,5 promila alkohola u krvi što što odgovara jednom pivu.
Stroga, ograničenja brzine ne prihvata mnogo ljudi, posebno u gradu. Svega 41 odsto bi prihvatilo da se u cijelim gradovima vozi samo 30 na sat, dok 53 odsto zagovara da se brzina na autoputu ograniči na 130 kilometara na sat.
Njemačka je posljednja zemlja Evrope u kojoj načelno nema ograničenja brzine na autoputu, osim na pojedinim dijelovima.
Na 70 odsto dužine autoputeva se teoretski može voziti koliko god brzo hoćete – ako nisu pod radovima. A oni koji voze njemačkim putevima znaju: sve je u životu prolazno, samo su neke bauštele na drumu vječne, piše Tageschau.de.