I uz ovo sve, još se najavljuje rekonstrukcija tunela Crnaja, zbog čega su naše članice iz Hercegovine, ali i drugih dijelova zemlje u panici, upozorava Adnan Smailbegović
Nakon što je Udruženje poslodavaca FBiH ponovo upozorilo javnost da je zbog rekonstrukcije tunela Vranduk u Zeničko-dobojskom kantonu nanesena ogromna šteta privredi BiH, navedeno je da su neke kompanije primorane ugasiti dijelove firme i otpustiti ljude. Adnan Smailbegović, predsjednik Udruženja poslodavaca FBiH, u razgovoru za Faktor je rekao da je samo iz jedne od kompanija otpušteno blizu 60 ljudi.
- Imaju jedna-dvije kompanije koje su morale neke svoje podružnice zatvoriti, ali ne bih o nazivima kompanija da govorim. Te kompanije su sa područja Zeničko-dovojskog kantona. Taj kanton je najugroženiji jer je tunel Vranduk nasred tog kantona, ali i svi ostali. Zamislite sada ko se bavi distribucijom, svakodnevno dostavljaju robu po cijeloj Bosni i Hercegovini. I vi svaki dan u koloni čekate tri sata u jednom smjeru i isto toliko u drugom. Ili koji rade sa kvarljivom robom, voćem, povrćem ili životinjama. To su zaista problemi - govori nam Smailbegović.
Podsjeća da su prije mjesec imali sastanak sa predstavnicima JP Ceste FBiH koji je izvođač radova, a kojem je prisustvovao i premijer FBiH Fadil Novalić.
- Tada su nam obećali da će do 1. jula riješiti problem sa zaobiliznicama, osposobiti alternativne pravce i slagali. Odnosno, koliko vidim, to se nije desilo. Imamo pritisak od naših članica da se ide prema nekim tužbama i mi ćemo sada vjerovatno kontaktirati advokate pa ćemo vidjeti da se napravi neka zbirna tužba, više kompanija. Ili ako budu sugerisali, da ide kao udruženje. Vidjet ćemo - rekao nam je Smailbegović.
Koliko je radnika do sada ostalo bez posla zbog tunela Vranduk?
- Znam za jednu kompaniju u kojoj je 50 ili 60 ljudi ostalo bez posla, zatvoreno je već. Što se tiče gubitaka, anketom koju smo sproveli među našim članicama, napravili smo procjenu da se gubici mogu procijeniti na milion KM dnevno. I uz ovo sve, još se najavljuje rekonstrukcija tunela Crnaja, zbog čega su naše članice iz Hercegovine, ali i drugih dijelova zemlje u panici. Za Vranduk još i ima neka moguća alternativa, ali za tunel Crnaja nema. Morate ići preko Prozora ili Bugojna da biste taj dio zaobišli - govori Smailbegović i dodaje:
- Vidite, ova najava tužbe i glavni fokus ima da se Crnaja puno bolje pripremi nego što je Vranduk. Vranduk je katastrofa, a Crnaja bi bio još veća katastrofa - poručio je Smailbegović. (Tuzlanski.ba)