Kako je magistralni put M-17, "žila kucavica" koja spaja Mostar i Sarajevo, zatvorena za saobraćaj, preostali su samo alternativni pravci.

Autobusi na relaciji Sarajevo-Mostar saobraćaju uprkos gubicima: Putuje se i preko 7 sati
Foto: N1 BiH | Autobuska stanica Sarajevo

Putevi ka Hercegovini danima su neprohodni. Pristup dozvoljen tek vozilima civilne zaštite i interventnim službama. Sanacija se uveliko planira, pa je to bila i tema sastanka premijera FBiH sa direktorima nadležnih preduzeća. No, dok se to ne dogodi, građani su primorani pronaći alternativne pravce. Mnogo komplikovanije i duže.

Kako je magistralni put M-17, "žila kucavica" koja spaja Mostar i Sarajevo, zatvorena za saobraćaj, preostali su samo alternativni pravci. A oni koštaju – i novca i vremena i živaca. Oni koji su primorani da putuju na ovoj relaciji, umjesto po 2 i po sata, putuju danas i preko 7 sati.

"U zavisnosti od vrste vozila koja se koriste na toj relaciji, dodatni troškovi se kreću od 450 do 650 KM na jednom obrtu između Sarajeva i Mostara. Centrotrans sa svojim partnerima, i pored tih dodatnih troškova, odlučio se da ne mijenjamo cijene jer se radi o vanrednoj situaciji. Cijene se neće mijenjati baš kako bi se izašlo u susret putnicima koji su primorani da koriste alternativne pravce", kazao je Saudin Parić, direktor međunarodnog i međugradskog saobraćaja, piše portal FTV.

A takva su dva. Jedan pravac saobraća preko Novog Travnika, Bugojna, Kupresa, Tomislavgrada i Posušja do Mostara, a drugi preko Foče, Tjentišta i Gacka do Mostara. Putuju samo oni koji moraju. Od dosadašnjih 9 linija, sada su na raspolaganju tek dvije. Stoga su i autobusi uglavnom puni.

"Ima interesa i ta veza mora da postoji", kaže Jasmin Osmanović, rukovodilac Autobuske stanice Sarajevo. Dodao je još i da je ljudima jasno kakva je situacija, nema negodovanja, ali da se sve dešava sa iščekivanjem normalizacije stanja.

A, normalizacija stanja u cestovnom putničkom prometu na relaciji Sarajevo – Mostar i Mostar – Sarajevo očekuje se tek nakon pronalaska svih koji se u Jablanici još vode kao nestali. Iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija to najavljuju već do kraja sedmice, a na željeznički saobraćaj još ćemo pričekati.