Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Plan ishrane: Izbacite slatkiše za samo pet dana

Preuzmite sliku

Za samo 5 dana možete potpuno izbaciti šećer iz ishrane i osloboditi se žudnje za slatkišima. Vaše tijelo će vam odmah biti zahvalno – kada prestanete da unosite šećere pokrenućete niz pozitivnih promjena u organizmu.

Za vaše zdravlje šećer je mnogo lošiji od masti. Zato kada prestanete jesti jednostavne šećere, vaše metaboličko, crijevno, mentalno i kardiovaskularno zdravlje se odmah poboljšava. Svaki dio tela to cijeni i podaci koje ćete vidjeti  vam to pokazuju.

Evo kako to da uradite bez žudnje za slatkišima.

  • Šta se dešava u tijelu kada prestanete da jedete šećere?

    Ako prestanete da konzumirate šećer, u vašem tijelu se dešava nekoliko pozitivnih metaboličkih promjena:

    1. Poboljšava se kardiološko i vaskularno zdravlje. Manje su šanse da će holesterol i trigliceridi naglo porasti i da će se pojaviti kardiovaskularne bolesti.

    2. Smanjujete rizik od karijesa i oralnih infekcija, posebno onih uzrokovanih gljivicama, jer se hrane uglavnom šećerima.

    3. Manje vaginalnih infekcija: Jedna od gljivica koja izaziva rekurentnu infekciju kod žena je kandida, a hrani se hranom koja ima dosta šećera u sebi. Ako prestanete da jedete slatkiše, vrlo je vjerovatno da ćete trajno pobijediti kandidu.

    4. Poboljšajte svoju crijevnu mikrobiotu jer se loše crijevne bakterije ne razmnožavaju tako lako. Kao i u reproduktivnom sistemu, gljivice i bakterije rastu i u digestivnom sistemu, sposobne da izazovu infekcije koje uzrokuju dijareju, zatvor, gasove i nadimanje.

    5. Efikasno gubite težinu: Šećeri u hrani i pićima jedan su od najvećih uzroka prekomjerne težine i gojaznosti.

    Da li se šećer zamjenjuje vještačkim zaslađivačima?

    U stvari, ovo nije dobro rješenje. Vještački zaslađivači su pokazali štetne efekte i bili su povezani sa insulinskom rezistencijom, gojaznošću i neravnotežom u crijevnoj mikrobioti.

    Pored toga, mora se uzeti u obzir njegov odnos sa anksioznošću. Nedavna istraživanja su dokazala da upotreba aspartama izaziva anksiozno ponašanje. Još jedan razlog da ga izbjegavate i da pažljivo čitate etikete svega što kupujete, jer se ovaj vještački zaslađivač nalazi u mnogim pićima i bezbrojnim prehrambenim proizvodima.

    Većina nutricionista će uvek savjetovati da je bolje smanjiti dozu šećera nego koristiti zaslađivač. Smanjenjem količine unošenja šećera u organizam, također, osiguravate da receptori slatkog ukusa nisu hiperaktivni, pa ćete iz cijele borbe izaći bez jake žudnje za slatkišima.

  • Kako izbaciti šećer iz ishrane za pet dana?

    Ukus nije statičan, on se mijenja tokom godina. A to znači da, čak i ako ste zavisni od slatkiša, možete  izbaciti šećer iz ishrane. Samo je važno da na pravilan način istrenirate nepce.

    Sara Mansa, nutricionistkinja, osmislila je petodnevni plan kako izbaciti šećer iz ishrane.

    Dan 1: Izbaciti vidljive šećere

    Bijeli šećer je najlakše kontrolisati, jer ga identifikujemo golim okom. Izbjegavajte hranu za koju znate da ste stavljali šećer u nju, npr. pijte kafu i čajeve bez šećera. Zabranjeni su i industrijski slatkiši: ako ne umijete piti tople kofeinske napitke bez šećera, onda ih napravite blažim ili stavite cimet u njih.

    Dan 2: Šećer zamijeniti voćem

    Sada prelazimo na one manje vidljive šećere. Džem zamjenjujemo voćem, npr. isječene banane, crveno voće ili jagode prethodno zgnječene viljuškom, komadići manga … Voće, također, sadrži šećer, ali on je prirodan i u njemu ima i vlakana koja donose korist našem crijevnom sistemu.

    Dan 3: Paziti šta se pije

    Vodite računa da pijete vodu uz obroke. Sa sokovima, pivom, vinom, destilovanim alkoholom, bezalkoholnim pićima, zaslađenim kakao prahom i mnogim infuzijama u kesicama unosite skriveni šećer u svoje tijelo, a da toga niste ni svjesni.

    Bezalkoholna pića obično sadrže oko 35 g šećera (10 puta više od preporučene dnevne količine); energetski napitak oko 12 g; a čokolada u šolji nešto više od 10 g, kao sok od breskve.

    Dan 4: Crna čokolada

    Kroasani, peciva i sve što ste koristili kao zamjenu za stvarne slatkiše, danas potpuno izostavite iz ishrane. Kada vam zatreba slatko, možete pojesti red crne čokolade sa 85 odsto kakaa. Crna čokolada zadovoljava vaš mozak koliko i šećer, a zdravija je.

    Dan 5: Bez šećera

    Od danas, jedini šećer koji jedemo je onaj najprirodniji – u voću.

  • Zdrave zamjene za šećer

    Izabrali smo tri opcije koje će zasladiti vaše nepce, iako ih treba uzimati umjereno.

    Cimet: Može se dodati i tečnim i čvrstim proizvodima, kao i slanim preparatima: odlično se slaže sa mahunarkama, mesom ili ribom.

    Stevia: Da bi bio što prirodniji, kupujte ga u cijelom listu ili u prahu (mora biti zelen). Onaj iz supermarketa je pomiješan sa zaslađivačima kao što su ksilitol (E967) ili eritritol (E968).

    Agava: To je sirup koji može zasladiti bilo koji preparat. Apsorbuje se nešto sporije od konzumnog šećera.U svakom slučaju, poželjno je uzimati ga samo povremeno. (Lepotaizdravlje.rs)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje