Dok većina građana naše i susjednih zemalja ne može da se odvoji od svojih automobila, u ovim gradovima se radi na smanjenju saobraćaja, smoga i opšteg zagađenja.
U pojedinim gradovima se ohrabruje korištenje javnog prevoza, u drugim biciklizam, a negdje pješačenje.
U ovih 10 gradova u posljednjih pet godina korištenje ličnih automobila je drastično palo.
10. Genova, Italija
Da bi smanjila saobraćaj na svojim autoputevima, Genova je uspješno uvela projekat dijeljenja automobila. Više putnika bi koristilo jedan automobil tokom dana, a trasu i vrijeme vožnje bi rezervisali preko interneta.
Prema posljednjim dostupnim podacima - iz 2015. godine, ICS projekat (Inicijativa "Car Sharing") je samo u ovom gradu imao oko 1.300 korisnika i četrdesetak automobila. ICS se proširio na još desetak italijanskih gradova, a ukupni broj korisnika iznosi više od 22.000 i 600 automobila.
9. Ruan, Francuska
U ovom gradu se već godinama uspješno sprovodi projekat dijeljenja bicikala po imenu “Cy'clic”.
8. Milano, Italija
U doba kad je vazduh bio zagađeniji, ovaj i još nekoliko drugih italijanskih gradova su uveli zabranu saobraćaja u svojim centrima. Zabrana je praćena jeftinijim kartama za javni prevoz, a u pojedinim gradovima su iz zabrane izuzeta hibridna vozila.
7. Valencia, Španija
Ovaj grad je 2014. godine lansirao SmartCity platformu. Razni senzori postavljeni su po čitavom gradu, u autobusima i kao aplikacije na pametnim telefonima. Prikupljeni podaci odlaze u gradsku upravu i preduzetnicima kako bi razvili aplikacije koje će se koristiti za poboljšanje efikasnosti rada javne uprave, a s vremenom će se proširiti i na druga područja, poput saobraćaja, energetike i zaštite životne sredine.
6. Firenca, Italija
Centar grada je "zona a traffico limitato", odnosno zona ograničenog saobraćaja. Ovdje mogu da prođu samo stanovnici, autobusi i taksi vozila.
5. Diusburg-Hamm, Njemačka
Njemačka je prva zemlja koja uvodi biciklistički autoput koji će spajati deset gradova u Njemačkoj, a biće dug 100 kilometara.
4. Solun, Grčka
Ovdje se rodila Grčka mreža zelenih gradova.
3. Rim, Italija
Samo trećina Rimljana još vozi automobil.
2. Osaka, Japan
Ovaj japanski grad je poznat po svojim "danima bez automobila" i električnim automobilima.
1. Boston, SAD
Nadimak mu je "pješački grad" jer 13 posto stanovnika kao prevozno sredstvo koristi sopstvene noge. (b92)