Bh. vlasti ističu da EIB i EBRD, koje finansiraju cijeli projekt, još nisu dale saglasnost da hrvatska kompanija gradi novi most preko Save između Hrvatske i Bosne i Hercegovine
Hrvatska građevinska tvrtka Viadukt mogla bi ostati bez ugovora o gradnji novog mosta preko Save između Hrvatske i Bosne i Hercegovine, najavio je ministar prometa i komunikacija BiH Damir Hadžić, pojašnjavajući kako je razlog tome činjenica da Europska investicijska banka (EIB) i Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD), koje financiraju cijeli projekt, do danas nisu dale suglasnost da Viadukt gradi novi most.
“EBRD i EIB ne odgovaraju ni s ‘da’ ni s ‘ne’, što stavlja neku vrstu upitnika na sve to. Oni su mogli reći ‘ne’ i da idemo dalje”, izjavio je Hadžić kako ga u subotu citiraju banjolučke “Nezavisne novine”. Na natječaju zaključenom početkom 2013. Viadukt je pobijedio ponudivši da sve radove obavi po cijeni od 24,846.492 eura. Iako će radovi biti plaćeni iz kredita, stvarni financijeri su Hrvatska i BiH s udjelom od po 50 posto, a novi most smatra se prometnim objektom od strateškog značaja jer je ujedno dio autoceste na koridoru Vc koji povezuje Budimpeštu i Ploče.
Na bosanskohercegovačkoj strani počeli su i pripremni radovi za izgradnju dijela autoceste u dužini od 10 kilometara prema Svilaju. Sljedeći tjedan problem gradnje tog mosta trebalo bi razmatrati međudržavno povjerenstvo koje vodi cijeli postupak, a jedna od opcija je poništenje natječaja za izbor izvođača radova i raspisivanje novog. Druga je pak mogućnost da se novi natječaj ne raspisuje nego da se posao povjeri nekoj od tvrtki koje su se ranije natjecale. “Pokušavamo ‘stisnuti’ sve i sustići rokove kako bismo u ovu građevinsku sezonu ušli s gradnjom mosta”, kazao je ministar Hadžić, odbivši komentirati koja je mogućnost izglednija.
Projekt gradnje mosta na Savi kod Svilaja zapravo kasni već nekoliko godina, a ranije je planirano da bude završen još 2012. Na prvom natječaju zaključenom 2011. pobijedio je austrijski Strabag ponudivši cijenu od 21 milijun eura za koju se već tada pretpostavljalo kako je nerealna. Strabag nikada nije počeo izvoditi radove, a samo dan prije isteka roka od 180 dana koji je postavljen za početak radova, raskinuo je ugovor i podnio tužbu protiv investitora, uz odštetni zahtjev s obrazloženjem kako nije bio uveden u posjed na vrijeme. Nakon toga su objavljena još dva natječaja, a Viadukt je u konačnici dobio posao iako nije dao najjeftiniju ponudu. (Hina)