Foto: Tuzlanski.ba

Probijena glavna cijev na tunelu T1 Divača u Sloveniji, čija se dužina proteže na 6.707 metara, obavijestili su iz bh. kompanije Euro-Asfalt.

Kako su naveli u saopćenju, tačka proboja nalazila se na dužini od 4.245 metara. Euro-Asfalt ovaj tunel gradi zajedno sa slovenskom kompanijom Kolektor, koja je izvodila radove s druge strane, a ovim poduhvatom postavili su i lični ali i što je za njih još važnije, jedan od rekorda u Evropskoj uniji.

Refik Hodžić, voditelj projekta s ponosom je istakao kako je ovo do sada najduži probijeni tunel kako za Republiku Sloveniju, tako i za kompaniju Euro-Asfalt. Kao specifičnost navodi i način kopanja tunela ispod nivoa podzemne vode koja pripada vodozaštitnoj zoni grada Trsta, što je, uz kraške špilje, predstavljao dodatni izazov prilikom probijanja. Uz glavni tunel vrši se probijanje i druge cijevi iste dužine.

Tunel T1 Divača je ključni željeznički tunel i jedan od ukupno njih osam na dionici TIR 2, projektu Izgradnje željezničke pruge Divača - Koper u Sloveniji.

"Željeznička pruga 21. vijeka imat će kapacitet prolaza od 212 voznih kompozicija dnevno, iako nagib na pojedinim sektorima iznosi i do 17%. Trasa se spušta od Divače visoko na kraškoj visoravni sve do nivoa mora kod luke Koper. Zbog veoma teške konfiguracije terena, strogih ekoloških ograničenja i savladavanja oko 400 metara visinske razlike, čak 75% rute će prolaziti tunelima. Ruta je ukupno duga 27,1 kilometar i na njoj je planirana izgradnja još sedam tunela, kao i tri vijadukta. Upravo su tuneli oblast niskogradnje u kojoj se Euro-Asfalt specijalizirao u posljednjih nekoliko godina i postao lider u regiji i ovog dijela EU", kažu iz kompanije.

Euro-Asfalt već godinama intenzivno angažovan na projektima u zemljama Evropske Unije, Sloveniji i Hrvatskoj, a od skora i Rumuniji.