Četvrtak, 2. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Želite se riješiti starog automobila? Sačekajte sa prodajom, evo kada je najbolje da to učinite

Preuzmite sliku

Mnogi se vlasnici kad-tad odluče zamijeniti automobil, a to znači da se prvo moraju riješiti starog, no vrijeme prodaje automobila ovisi o nekoliko faktora kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutna situacija na tržištu.

Ipak, odabir pravog doba godine također vam može pomoći brže prodati automobil. Firma za obradu podataka o automobilima carVertical podijelila je nekoliko savjeta o tome kako izabrati najbolje vrijeme za prodaju vozila i postići bolju cijenu.

Najbolje vrijeme za prodaju

Vozači ne trebaju žuriti sa stavljanjem svojih vozila na oglasnike tokom zimskih mjeseci. Čini se da je bolje pričekati i prodati automobil u martu (kada ljudi zatraže 8,2% izvještaja o historiji automobila generiranih putem carVerticala), aprilu (8,4%) ili maju (8,5%), što sugeriše da je potražnja u proljeće veća nego u hladnijim mjesecima.

Mnogi koji planiraju kupiti vozilo obično odgađaju odluku o kupnji do toplijih mjeseci kako bi izbjegli vožnju u teškim uslovima.

“Lakše je voziti u proljeće jer su dani duži i manje je opasnosti poput mokrih ili cesta prekrivenih snijegom. Vozači početnici obično preferiraju voziti u sigurnijim uslovima, što utiče na potražnju”, pojašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Kasno ljeto i rana jesen također su dobro vrijeme za prodaju vozila. Prema podatcima firme, većina izvješća o historiji na carVerticalu bude zatražena u augustu (9,1%) i septembru (8,9%). Ovo ne bi trebalo biti iznenađenje jer neki vozači žele kupiti automobil prije zime.

Odabir pravog trenutka može vam pomoći brže prodati vozilo i dobiti više novca. Kada je potražnja manja, prodavatelji su često prisiljeni pregovarati i spustiti traženu cijenu.

Najtraženija vozila zimi

Prodaja kabrioleta usred zime može biti izazovna. Ovi automobili obično privlače kupce u proljeće i ljeto. Vozila SUV i vozila s pogonom na sva četiri točka zimi su u stalnoj potražnji jer kupci često traže sigurnija vozila s dobrim prianjanjem.

“Možda je pravo vrijeme za kupnju vozila, ali ne i za njegovu prodaju. Sezonska potražnja često može ići u korist kupca jer neka vozila mogu zahtijevati i dodatne troškove održavanja i skladištenja tokom zimskim mjeseci”, objašnjava Buzelis.

Najgori su mjeseci za prodaju automobila decembar i januar. Budući da mnogi štede za nadolazeće blagdanske troškove, izbjegavaju velike kupnje. Nakon sezone blagdana, većini ljudi treba vremena da se oporavi i da krenu ponovno štedjeti, što rezultira manjim brojem prodaja na tržištu rabljenih automobila.

Ekonomska situacija također ima velik uticaj na povjerenje potrošača. Ljudi odgađaju velike kupnje poput nekretnina i vozila u vrijeme recesije, inflacije ili bilo koje druge ekonomske neizvjesnosti.

Prema carVerticalu, u decembru se obavi samo 7,6% godišnjih provjera automobila. Međutim, kako ističe Buzelis, polovni automobil u dobrom stanju i s čistom historijom mogao bi se brzo prodati jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikad prije. (N1)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,