Četvrtak, 30. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Ovo su dva najbrža načina za uništavanje ručnog mjenjača!

Preuzmite sliku

Nemojte praktikovati ovo osim ako ne želite uništiti ručni mjenjač!

Mnogi golobradi mladići opijeni scenama koje vide u filmovima poput Fast & Furious uvjereni su kako trikove mogu koristiti u stvarnom životu. Nažalost, prije ili kasnije na grub način saznaju da je jedino što su postigli loš rad mjenjača, a posjet servisu obično ih baci u realnost paprenom cifrom.

Dvije su osnovne tehnike koje često spominju ulični trkači pritom uopće ne razmišljajući o posljedicama koje one ostavljaju na trajnost prijenosa snage, a obje navodno pospješuju ubrzanje automobila.

Tehnika “no-lift shifting” bazira se na izmjeni stepena prijenosa ručnog mjenjača bez upotrebe spojke. Takvim stilom vožnje vozač zapravo zahtjeva da sinkroni u mjenjaču odrade posao za koji nisu namijenjeni, a to je usklađivanje brzine vrtnje kotača i brzine vrtnje mjenjača.

Druga tehnika je “power shifting”. Naime, dok automobil ubrzava, a vozač drži papučicu gasa u krajnjem položaju, svi sklopovi prijenosa snage su usklađeni brzinom vrtnje. No, ako vozač pritisne papučicu kvačila dok istodobno i dalje drži papučicu gasa u krajnjem položaju, brzina vrtnje motora naglo raste, a brzina vrtnje svih komponenti prijenosa se smanjuje. Ubacivanjem ručice mjenjača u viši stupanj prijenosa sinkroni su pod veoma velikim opterećenjem, jer su brzine vrtnje motora i sklopova sistema prijenosa različite, a pod najvećim opterećenjem je kvačilo, koje naglo mora nadoknaditi tu razliku. U tom slučaju dolazi ili do gubitka prianjanja guma ili do proklizavanja spojke. U svakom slučaju takav stil izmjene stupnja prijenosa drastično smanjuje trajnost svih sklopova.

Detaljna objašnjenja obje tehnike izmjene stepena prijenosa potražite u izvrsnom videu poznatog YouTube kanala Engineering Explained.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,