U julu 2024. godine u Bosni i Hercegovini zabilježen je značajan porast u broju prvi put registrovanih motornih vozila, sa ukupno 11.380 novih registracija. Ovaj podatak predstavlja rast od impresivnih 25,8 posto u poređenju sa istim mjesecom prethodne godine.

Rekordan rast prvi put registrovanih vozila: Bosanci i Hercegovci više vjeruju u benzin?
Foto: Ilustracija

Među prvi put registrovanim vozilima, najveći udio, 75,5 posto, pripada putničkim automobilima, što potvrđuje njihovu dominaciju na tržištu. Slijede motocikli sa 6,2 posto i kamioni sa 5,3 posto, dok mopedi čine 3,5 posto novoregistrovanih vozila.

Prikolice i poluprikolice zajedno čine 3,8 posto, dok cestovni tegljači, specijalna vozila i autobusi učestvuju sa manjim procentom, od 1,1 posto, 0,8 posto i 0,3 posto. Kategorija “ostalo” obuhvata 3,6 posto svih registracija, piše Forbes BiH.

Od ukupnog broja prvi put registrovanih vozila, 15,7 posto čine nova vozila, što dodatno naglašava porast interesovanja za novije modele. Tokom perioda od januara do jula 2024. godine, zabilježen je rast od 24,6 posto u ukupnom broju prvi put registrovanih vozila u odnosu na isti period prethodne godine.

Putnički automobili i dalje dominiraju

Kada je riječ o novim motornim vozilima, putnički automobili i dalje dominiraju sa 47,1 posto udjela. Fizička lica čine većinu kupaca novih vozila, sa 61,2 posto ukupnog broja registracija u julu.

Zanimljivo je primijetiti raspodjelu novih vozila prema tipu pogonskog goriva. Benzin kao pogonsko gorivo vodi sa 57,1 posto, dok dizel zauzima drugo mjesto sa 31 posto. Hibridni automobili koji koriste benzin čine 8,1 posto, dok su električni automobili još uvijek rijetkost, sa svega 0,8 posto udjela. Također, prisutna su i vozila na benzin-LPG (1,8 posto) te dizel-hibridna vozila (1,2 posto).

Prema podacima Međunarodne organizacije proizvođača motornih vozila, Novi Zeland je zemlja u kojoj devet vozila dolazi na svakih deset građana, što pokazuje da su njeni stanovnici najveći ljubitelji automobila globalno.

U Evropi najveći broj vozila po stanovniku ima Poljska, ali je na začelju kada je riječ o udjelu eletkričnih automobila. Sa 0,1 posto u odnosu na Norvešku u kojoj učešće električnih vozila iznosi 16 posto, ovaj broj je na nivou statističke greške.

Iako kampanje za popularizaciju električnih vozila traju i danas, evropski kupci i dalje pokazuju značajan interes za konvencionalne opcije poput benzinskih i dizel vozila.

Evropsko tržište

Evropsko udruženje automobilske industrije (ACEA) objavilo je u junu 2024. godine najnovije podatke o tržištu automobila, koji pokazuju zanimljive promjene u preferencijama evropskih kupaca.

Naime, prodaja automobila na benzin ostala je relativno stabilna, zabilježivši blagi pad od svega 0,7 posto. Ovaj minimalan pad rezultat je različitih kretanja na ključnim tržištima Evrope. Dok je u Francuskoj prodaja benzinskih automobila pala za značajnih 20,2 posto, a u Španiji za 7,5 posto, ovaj negativan trend kompenziran je rastom u Njemačkoj, gdje je zabilježen porast od 12,1 posto, i u Italiji, sa rastom od 6,9 posto.

Kao rezultat ovih promjena, benzinski automobili sada čine 34,4 posto svih novih registracija u Evropskoj uniji, što je blagi pad u odnosu na 36,2 posto, koliko je iznosio njihov udio u istom periodu prošle godine.

 Tržište dizel automobila prati sličan obrazac, sa padom prodaje od 0,9 posto. Dizel vozila sada čine 12,7 posto tržišnog udjela, što je smanjenje u odnosu na prošlu godinu. Iako je u Njemačkoj prodaja dizel automobila porasla za 12,4 posto, pad je zabilježen na drugim velikim tržištima kao što su Italija (-18,3 posto), Francuska (-8,3 posto) i Španija (-2,1 posto).