Posljednih dana meteorolozi upozoravaju na izrazito visoke temperature, te je uključen narandžasti meteoalarm, kao i razna upozorenja kako se zaštititi tokom vožnje. 

Koji dijelovi automobila su najugroženiji kada su izloženi suncu?
Foto: Freepik | Pregrijavanje automobila

Savjeti se najčešće izdaju ljudima, sa preporukama kako da se zaštite, šta da izbjegavaju i slično. Međutim, dobro pitanje je kako zaštiti i automobile? Veliki dio dana provodimo vozeći se, da li to bilo na posao, odmor, putovanje automobil je veliki broj sati izložen suncu. 

Neki od dijelova su otporniji, a neki nisu, te samim tim mogu brzo stradati ako su predugo izloženi uticaju sunca. Automobil nije potrebno štiti samo zimi, ono je jednako pod rizikom i kada su temperature visoke. 

Jedan od dijelova koji najčešće strada tokom ljeta jeste akumulator. On nema hlađenje, te je ljeti stalno pod toplinom. Dodatno se zagrijava punjenjem kao i pražnjenjem. Također, ljeti se koristi klima skoro svakog dana što stvara dodatni teret alternatoru koji obezbjeđuje punjene akumulatora. 

Gume su također podložne oštećenju zbog sunca. Visoke temperature mogu uzrokovati povećanje pritiska u gumama, što može dovesti do njihovog pucanja. UV zrake mogu također uzrokovati isušivanje i pucanje gume. Redovna provjera pritiska u gumama i parkiranje u hladu mogu smanjiti rizik.

Sunce može oštetiti i unutrašnjost automobila. Određeni materijali poput vinila, kože i plastike mogu izblijediti te postati krhki i podložni pucanju. Posebno su ugrožena sjedišta kao i volan. Korištenje zaštitnih navlaka, sjenila za prozore i redovno održavanje unutrašnjosti mogu pomoći u očuvanju ovih dijelova.

Jedna od najvidljivijih posljedica auta izloženog suncu jeste blijeđenje boje i laka. UV zrake mogu uzrokovati oksidaciju površinskog sloja, zbog čega boja blijedi i gubi sjaj. Dugotrajna izloženost može dovesti do pucanja laka i pojave mikropukotina, što dodatno ubrzava propadanje. Preporučuje se redovno nanošenje zaštitnog voska i parkiranje u hladu ili pod zaštitom.

Oštećen rashladni sistem također može prouzrokovati problem, jer automobil ne mora biti u pokretu da bi se zagrijao. Ako je čak i u leru on se može pregrijati. Na visokim temperaturama opterećeni su i svi drugi sistemi poput kočnica, kvačila i elektronike, a čak je i gorivo rijeđe i brže isparava, pa može porasti i njegova potrošnja.

Korisno je nabaviti zaštite i presvlake protiv sunca, koje ne koštaju mnogo a mogu biti od velike pomoći. Tamniji automobili se brže zagriju nego oni svjetlije boje, tako da je i parkiranje u hladu od koristi.