Četvrtak, 30. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Evo, koji vitaminski dodaci koji su bezvrijedni, a neki su čak i štetni

Preuzmite sliku

Mnogim ljudima nedostaje bar jedan vitamin i uzimanje suplementa može im pomoći dobiti nužne hranjive tvari za svoje tijelo.

Međutim, ljudi bez nedostatka vitamina i dalje uzimaju suplemente. Stručnjaci su dugo raspravljali o tome trebaju li ljudi, koji nemaju manjak određenih vitamina, uzimati suplemente.

Iako će to vjerojatno biti rasprava oko koje se neće brzo dogovoriti, donošenje informirane odluke o uzimanju vitamina je vrlo važno za sigurnost i zdravlje. Liječnici smatraju da neki vitamini nisu tako sigurni kao što mislite.

“Razumijevanje uloge vitamina u njezi pacijenata je nešto o čemu često razmišljam kao doktor. Svakako, postoje slučajevi kada svojim pacijentima preporučujem određene vitamine na osnovu informacija koje postoje. Međutim, za neke treba više istraživanja da bi se u potpunosti shvatile prednosti i način na koji su u interakciji s drugim lijekovima”, objašnjava dr. Tommy Mitchell.

Šta tražiti u vitaminima?

“Kada birate vitamine i suplemente, nužno je istražiti i pronaći proizvode koji sadrže kvalitetne sastojke. Osim specifičnih doza svakog hranjivog sastojka navedenih na etiketi, mudro je potražiti dodatne komponente kao što su probiotici, koji mogu pomoći u optimizaciji vašeg zdravlja ili poboljšanju apsorpcije hranjivih materija. Također, treba utvrditi da su vitamini potpuno prirodni i bez štetnih dodataka”, kaže Mitchell, prenosi City magazine.

Vitamin E

Mitchell objašnjava da se dugo smatralo da je vitamin E koristan za ljudsko tijelo, ali istraživanja su pokazala da nije nužno vrijedan uzimanja.

“Konkretno, čini se da vitamin E ima mali ili nikakav uticaj na zdravlje kardiovaskularnog sistema i kognitivne sposobnosti. Osim toga, neke studije ukazuju na moguće rizike prilikom uzimanja suplemenata vitamina E kod ljudi s određenim bolestima i onih koji uzimaju određene lijekove”, smatra Mitchell.

Preporučuje se konzultacija s doktorom i na temelju njegovih preporuka uzeti ili ne ovaj dodatak.

Vitamin K2

“Uzimanje vitamina može imati koristi za opće zdravlje osobe, ali neki suplementi, kao što su vitamin K2 i niacin, nisu vrijedni vašeg vremena ili novca. Vitamin K2 se nalazi u obliku MK-4 i pomaže usmjeravanju kalcija i drugih minerala do njihovog odredišta u tijelu. Međutim, uzimanje ovog vitamina oralno može imati štetne posljedice na zdravlje… Puno prirodnih izvora vitamina K može pružiti bolji poticaj organizmu. Na primjer, lisnato zeleno povrće kao što su kelj, krastavci i špinat sadrži velike količine vitamina K koji se lako može uključiti u uravnoteženu prehranu”, kaže doktor.

Dodaje da za odrasle koji žele povećati unos vitamina K putem prirodnih izvora, blitva, prokulice i brokula su također odličan izbor. Prirodni izvori vitamina K obično se nalaze u mliječnim proizvodima, uključujući sir i jogurt pa mogu biti ukusni dodaci jelima.

Vitamin A

“Iako je vitamin A esencijalni nutrijent neophodan za dobro zdravlje, uzimanje suplementa možda nije najbolji način da ga unesete u svoje tijelo. Kao i kod svakog drugog lijeka, previše suplementa – u ovom slučaju, vitamina A – može imati štetne učinke na vaše tijelo. Previše vitamina A može izazvati oštećenje jetre, suhu kožu i krhke kosti”, kaže doktor.

U svakom slučaju, najbolje je konzultirati se sa svojim doktorom i slijediti njegova uputstva. (N1info.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje