Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Za balkanske influencere platili privatni let, požalili kad su vidjeli komentare

Preuzmite sliku

Prošle sedmice tri podružnice poznatog kozmetičkog brenda Vichy, hrvatska, slovenska i srpska, odlučile su dići avion na 8900 metara iznad Zagreba kako bi promovisale svoj proizvod. U avionu su se nalazile hrvatske, slovenske i srpske influencerice koje su 89 minuta, koliko je let trajao, fotkale selfieje i smišljale statuse za Instagram. Većina tih statusa bila je o tome kako im je to bio najbolji event ikada.

“Kakav dan, kakav let na 8900 m, kakvo iskustvo”, napisala je srpska influencerica Milica Novković.

“Najbolji radni dan ikada”, pohvalila se hrvatska Dorica Predojević, koja je nakon objave ovog članka obrisala fotografiju s Instagrama.

I Vichy Hrvatska se pohvalio letom tokom kojeg je influencericama pjevao Vlaho Arbulić, a našla se ondje i Ivana Mišerić. Oduševljenje je trajalo sve dok nisu vidjeli komentare pratilaca, koji su im zamjerili razbacivanje novcem, ali i zagađenje okoliša.

Naime, u svijetu se sve više govori o “carbon footprintu”, odnosno šteti na okoliš koju ostavlja ispuštanje ugljikovog dioksida tokom svakog leta. Ukratko, dok se u svijetu govori o smanjenju broja letova i korištenju alternativnih oblika prijevoza, u Hrvatskoj se na 89 minuta digne avion koji ne ide nigdje.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ena Luna (@enaluna) on

Među onima kojima je zasmetala ovakva kampanja je akcija Za Zlarin bez plastike.

“Je li moguće da 2020. godine, u doba kad se u mnogim jezicima pojavljuje pojam ‘fly shame’ ili ‘sram od letenja’, radi velikog zagađenja avio industrije (i općenito turističkog sektora od emisija stakleničkih plinova aviona, zagađenja kruzera do Airbnba i sličnih platformi koje uništavaju evropske gradske jezgre), da se kozmetički brand Vichy sjetio unajmiti privatni avion i napuniti ga ‘influencerima’ (to su većinom ljudi koji zarađuju za život reklamirajući proizvode koji su nepotrebni i koji uništavaju našu Zemlju, resurse i ljudske živote), te provesti sat i pol na 8900 metara, ne bi li reklamirali neku precijenjenu kremu?!?!? Da li je moguće da u trenutku kad znamo da smo u ušli u 6 (ali prvo uzrokovano ljudskim djelovanjem!) masovno izumiranje – istrjebljenje vrsta/života na Zemlji, i dalje dajemo medijski prostor ovoj vrsti ‘influencera’? Nema te kreme koja može spasiti 800000 ljudi koji godišnje u Evropi umru od zagađenog zraka. Nema kreme koja će nas spasiti od požara, suša i ekstremnih klimatskih promjena koje se već sada događaju širom svijeta”, poručili su.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Za Zlarin bez Plastike (@bez.plastike.hr) on

“Želimo influencere koji će nam govoriti o ljepoti Života, šuma, oceana, ptica i kišnih glista! Influencere koji će stvarati novi sistem vrijednosti, u kojem će ljubav, empatija, poštovanje i zajednica imati puno veću vrijednost od egoističnih, materijalnih proizvoda koji pune džepove nekolicini a nas ostale čine trajno nesretnima, u stalnoj potrazi za novim mobitelom, jaknom, automobilom ili kremom koja će nas učiniti mlađima ili ljepšima”, dodali su.

Reagovala je influencerica Paula Brečak.

  •  

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Eko Lab Pula (@eko.lab.pula) on

    Nakon nekoliko desetaka bijesnih komentara, tri podružnice Vichyja sve su obrisale s Instagrama i Facebooka. U odgovoru za Index iz Vichyja Hrvatska napisali su da su htjeli napraviti “nešto potpuno inovativno i drugačije”.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Milica Novkovic (@micablogerica) on

    “Na društvenim mrežama nakon samog događaja fokus komunikacije otišao je u drugom smjeru od naše početne namjere. Dio naših pratilaca ukazao je na mogućnost pogrešnog tumačenja ovog događaja te smo uvažili komentare i uklonili promovisanje posta koji je mogao dobiti potpuno pogrešan kontekst. Kao brend koji je zasnovan na vrijednostima tolerancije i odgovornog poslovanja i posvećen najboljim praksama održivosti donijeli smo odluku da ne nastavimo s daljnjim promovisanjem ovog konkretnog događaja”, poručili su i dodali da je ovaj događaj bio tek “uvod u kampanju proizvoda u sklopu koje ćemo nastaviti komunicirati isključivo prednosti proizvoda za njegu i jačanje kože.”

    Influencerice reakcija javnosti ne brine te se kod većine i dalje mogu vidjeti fotografije sa spornog eventa.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Milica Novkovic (@micablogerica) on

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje