Četvrtak, 28. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Evropski glavni grad iz kojeg avioni nisu poletjeli gotovo 50 godina

Preuzmite sliku

Tokom turske invazije na Cipar aerodrom je postao jedna od glavnih meta turske vojske i sva je komercijalna djelatnost zaustavljena.

Cipar je otočna država u Sredozemlju koja se dugo smatrala raskrižjem Evrope, Azije i Afrike. Do 1974. godine većina avionskog prometa odvijala se preko Međunarodne zračne luke Nikozija koja se nalazila osam kilometara od istoimenog glavnog grada.

Nikozijski aerodrom bio je izgrađen krajem tridesetih godina prošlog stoljeća, a obnovljen je 1968. godine s ciljem da postane glavno transportno središte na Mediteranu.

Imao je najmoderniji terminal onog vremena s brojnim restoranima i kafićima, a u svega nekoliko godina od preuređenja privukao je znatan broj turista. Međutim, njegova prilika za razvoj i uspjeh naglo je prekinuta.

Tokom turske invazije na Cipar aerodrom je postao jedna od glavnih meta turske vojske i sva je komercijalna djelatnost zaustavljena. Nakon intervencije Ujedinjenih naroda Cipar je podijeljen na grčki i turski dio, dok je aerodrom postao dio neutralne zone.

Zračni se promet na Cipru od 1975. godine nastavio odvijati preko novoizgrađenog Larnaca International Airporta, a osam godina kasnije izgrađena je i Međunarodna zračna luka Paphos u blizini ovoga ciparskog grada.

Danas o turbuletnoj prošlosti nikozijskog aerodroma svjedoči tek nekoliko derutnih aviona na zaboravljenoj pisti za polijetanje. (Punkufer.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,