Polovina novih auta preširoka za evropske gradove: Povećanje kazni za parkiranje na vidiku?
Foto: Tuzlanski.ba

Otprilike pola od svih novih automobila preširoka je za tipično parkirno mjesto u evropskim gradovima, prema novom istraživanju, dok se poziva da se preokrene trend SUV-ova i većih vozila.

Problemi s velikim automobilima i SUV-ovima, preširoki su

Prema kampanji Transport & Environment, prosječni novi automobil svake dvije godine postaje širi za 1 cm, a tipična širina automobila sada iznosi 180.3 cm, što je porast u odnosu na 177.8 cm iz 2018.

Grupa kaže da su među 100 najpopularnijih automobila u Evropi 52 preširoka za tipično parkirno mjesto na ulici od 180 cm u velikim gradovima kao što su London, Pariz i Rim.

Također se kaže da sve veći broj velikih SUV vozila "ostavlja premalo prostora za ulazak i izlazak putnika iz vozila".

"Automobili su decenijama postajali sve širi i taj će se trend nastaviti sve dok ne postavimo strožiju granicu. Trenutatno zakon dopušta da novi automobili budu široki kao kamioni", rekao je James Nix, voditelj politike vozila u Transport & Environment.

"Rezultat su veliki SUV-ovi i kamioneti u američkom stilu koji se parkiraju na našim trotoarima i ugrožavaju pješake, bicikliste i sve ostale na cesti", kaže.

Pariz priprema veće kazne za parkiranje

Istraživanje je objavljeno dok se Pariz sprema glasati o povećanju kazni za parkiranje za veće i teže automobile, prvenstveno SUV-ove.

Referendum se održava 4. februara kako bi se utrostručila cijena parkiranja za takva vozila, iako se to ne bi odnosilo na stanovnike Pariza, već na one koji ga posjećuju. (HINA)