Putna blokada godinama sputava ekonomski rast i razvoj Tuzlanskog kantona, a donesena Deklaracija o saobraćajnoj deblokadi Tuzlanskog kantona, koju je predložilo 16 zastupnika Skupštine ukazuje na važnost hitnog rješavanja ovog problema. 

TK pod teretom putne blokade: Stranke se ujedinile, ima li rješenja na pomolu?
Foto: Ilustracija

Dugi niz godina, loša infrastruktura i nedostatak adekvatnih saobraćajnih veza činili su da se ovaj dio Bosne i Hercegovine osjeća izolirano i zanemareno. 

O deblokadi se godinama priča, a kako se koja vlast smjenjivala, dolazili su sa istim obećanjima - poboljšanjem cestovne infrastrukture i izgradnjom autoputa. No, to se nije desilo, iako je ovaj kanton drugi po broju motornih vozila, a prvi po izvozu čime zaslužuje bolje saobraćajne uslove.

Vlast ujedinjena u definisanju prioriteta

Na jučerašnjoj sjednici Skupštine Tuzlanskog kantona i pozicija i opozicija saglasni - putna deblokada mora biti prioritet.

Tako je usvojena Deklaracija o putnoj deblokadi kojom Skupština izražava svoju punu opredijeljenost za realizaciju projekata koji će omogućiti saobraćajnu deblokadu Tuzlanskog kantona, kako bi se unaprijedila ekonomska i društvena povezanost sa saobraćajnim koridorima Bosne i Hercegovine i Evrope.

Ovi projekti uključuju, ali nisu ograničeni na modernizaciju i izgradnju magistralnih cesta, brzih cesta i autocesta, unapređenje željezničke infrastrukture i razvoj Međunarodnog aerodroma Tuzla - Dubrave kao putničkog i teretnog terminala.

„Sve što je spomenuto u Deklaraciji odnosi se na poboljšanje putne infrastrukture, kompletna izrada, građenje, brze ceste, autoceste, željeznički saobraćaj'', kazao je ovom prilikom Šekib Umihanić, predlagač izrade Deklaracije o saobraćajnoj deblokadi Tuzlanskog kantona.

/ Anketa

Smatrate li da će Deklaracija o saobraćajnoj deblokadi imati rezultate?
Rezultati

Sve političke stranke, političke partije i politički pokreti sa područja Tuzlanskog kantona, koji imaju predstavnike u kantonalnom, federalnom i državnom parlamentu, obavezuju se na kontinuiranu podršku i rad na projektima saobraćajne deblokade.

''Sada je na našim političkim predstavnicima koji su u federalnim parlamentima da nastave da se bore za naš kanton“, dodao je Umihanić.

Ograničena saobraćajna infrastruktura otežava transport roba i usluga, smanjujući efikasnost poslovanja i povećavajući troškove proizvodnje i distribucije. Teže je privući investitore u regiju s lošom cestovnom infrastrukturom, što usporava ekonomski razvoj. No, uprkos tome, Tuzlanski kanton ima razvijenu privredu, a pitanje koliki bi uspjeh bilježio ukoliko bi imao bolje uslove.

„Mi imamo dosta stranih investicija u TK, ali sigurno da imamo povezanost sa autocestom da izađemo na evropske koridore, da bi to značajno povećalo investicije. Mi smo industrijski kraj, imamo potencijal i bili bismo interes svih investitora. Znamo da smo najveći izvoznici u FBiH. Ako želimo biti konkurentni na evropskom tržištu, nama hitno trebaju bolji putevi”, kazao je Nedret Kikanović, predsjednik Privredne komore TK.

Ukoliko se gleda cestovna infrastruktura, Tuzlanski kanton je zanemaren od državnih vlasti jer se više od dvije decenije čeka na ulaganja, a obećanja iz godine u godinu blijede. Kantonalne vlasti tvrde da više neće tolerisati takav odnos, nego da će, nakon definisanja budžeta, reagovati ukoliko bude bilo potrebe.

“Vidjet ćemo koliko će sredstava biti odvojeno u Budžetu FBiH za 2025. godinu, koliko će Autoceste Federacije i Ceste Federacije u svojim planovima planirati sredstava za ovaj kanton, a onda ćemo reagovati na osnovu toga, drugačije ne”, kazao je Žarko Vujović, predsjednik Skupštine TK. 
 
Usvojenom Deklaracijom Skupština Tuzlanskog kantona poziva Parlament Federacije BiH, Vladu Federacije BiH, javna preduzeća Autoceste Federacije BiH, Ceste Federacije BiH i Željeznice Federacije BiH da značajno povećaju izdvajanja vlastitih sredstava i osiguraju kreditna sredstva za finansiranje projekata saobraćajne deblokade i da definišu rokove realizacije projekata saobraćajne infrastrukture.