Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Zaboravite na prevarante preko pisma iz Nigerije: Ovo su tri tipa prevare koje koriste moderni lopovi

Preuzmite sliku

Veoma uvjerljivi tip prevare obično počiva na lakovjernoj roditeljskoj ljubavi prema djeci, a opasne su i platforme za upoznavanje

Zaboravite na prevarante preko pisama iz Nigerije – moderni lopovi oderat će vas na lažnoj priči o uštedi energenata, pretvarat će se da su vaša djeca, a opljačkat će vas i dok vas zavode putem nekog online portala za dejtanje.

Upravo su ova tri tipa prevare, prema iskustvima britanskog udruženja za zaštitu potrošača Which, u 2022. godini postali najčešći načini kako se prevaranti pokušavaju domoći novca potrošača, a zasad se čini i kako su veoma učinkoviti. Tajna leži u činjenici da su vrlo jednostavni i uvjerljivi te da je potrošačima, jednom kad na njih nasjednu, potrebno dosta vremena prije nego što će shvatiti da su prevareni.

Kad su u pitanju energetske prevare, pojasnila je Faye Lipson iz Whicha, one najčešće izgledaju tako da potrošač putem elektroničke pošte primi lažni mail neke državne institucije ili kompanije koja mu obećava pomoć u ostvarivanju prava na energetski dodatak, neku garantiranu naknadu ili općenito sudjelovanje u nacionalnoj shemi kojom država pokušava ublažiti financijski teret zbog rasta cijena energenata, piše Jutarnji.hr.

“Takvi mailovi obično sadrže i logo neke državne institucije te poveznice koje vode na stranice gdje je, u svrhu ostvarivanja prava na energetski dodatak, potrebno ostaviti lične podatke te podatke o kartici”, kazala je Lipson te dodala kako su mnogi potrošači ujedno i žrtve prodavača lažnih uređaja za uštedu energije koji ne samo da nemaju nikakvog utjecaja na smanjivanje troškova energenata nego su i nesigurni.

“Uglavnom se uštekaju u struju ili automobil, mnogi se hvale da mogu za 90 posto smanjiti račune za struju i plin, no potrošačima na kraju ostaje realna opasnost da im takvi uređaji mogu izazvati požar dok na iznos računa nemaju nikakav utjecaj”, kazala je Lipson.

Drugi veoma uvjerljivi tip prevare obično počiva na lakovjernoj roditeljskoj ljubavi prema djeci.

Tipično to ide ovako – potrošač s nepoznatog broja mobitela dobije poruku od vlastitog djeteta koje ga obavještava da je izgubilo mobitel i da je ovo njegov novi broj.

Dobar dio potrošača automatski novi broj spremi u imenik, a uskoro počne dobivati poruke od “djeteta” u kojima stoji kako je otvorio i novi broj bankovnog računa jer zbog gubitka mobitela ne može pristupiti starom računu te da bi bilo dobro da mu roditelji pošalju nešto novaca.

“Ova prevara jako je uspješna ponajviše jer je jednostavna i jer većini niti ne padne na pamet provjeriti jesu li poruke autentične. A za to ima jako puno načina – tipa, možete zamoliti dijete da vam uputi video poziv kako biste vidjeli da je to zaista vaše dijete, a možete ga jednostavno zamoliti i da vam napiše svoje ime. Uostalom, možete pokušati dijete kontaktirati i na stari broj pa vidjeti hoće li vam se netko javiti”, savjetovala je Stephanie Sinclaire iz TSB banke.

Stranice za online dejtanje također su mamac za lakovjernike – pojedinci ovdje upoznaju svoju srodnu dušu, ubrzo se prebace na neku drugu platformu poput emaila ili WhatsAppa, a potom počnu stizati i molbe za uplatom novca kako bi si izabranik ili izabranica mogli financirati putovanje do svog novog partnera.

Mnogi nasjednu, nakon prve uplate počnu stizati novi prohtjevi, a do trenutka kada shvate da su prevareni i da njihova srodna duša nema nikakvu namjeru doći im u posjetu, novac je već davno nestao.

Prema izračnunima i iskustvu Whicha, takve “veze” traju 62 dana iako je bilo slučajeva gdje su se komunikacije između potrošača i prevaranata odvijale i pune tri godine, a pojedinci u prosjeku budu prevareni za 1.500 britanskih funti.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , , ,