Utorak, 28. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Umjetna inteligencija i budućnost ocjenjivanja u školama

Preuzmite sliku

Može li ocjenjivanje u školama biti zanimljivo učenicima, korisno za prosvjetne radnike i poučno za jačanje sistema?

Da! I to počinje da se dešava upravo sada u učionicama i školskim zgradama u SAD i inostranstvu. Novo istraživanje o tome kako se zamišlja ocjenjivanje širom svijeta pruža jasne indikacije trenutnih i novih prioriteta u kreiranju evaluacija koje su rigorozne, prilagodljive i korisne za učenje.

To je uzbudljiv trenutak pun novih mogućnosti za efikasnije mjerenje vještina koje su sve traženije od strane poslodavaca i koje su u potpunosti neophodne mladim ljudima da napreduju u globalnoj ekonomiji i društvu koja se brzo mijenja. I dolazi tačno na vrijeme.

Vještine i kompetencije kao što su kreativno razmišljanje, otpornost, komunikacija, saradnja i još mnogo toga sada su od suštinskog značaja za uspjeh u životu i karijeri.

Kreativnost kao važna vještina

Zaista, ovo su neke od najtraženijih vještina u svijetu rada. Novo istraživanje poslodavaca sa Svjetskog ekonomskog foruma pokazalo je da je kreativnost druga najtraženija vještina za radnike, odmah iza analitičkog razmišljanja.

  • Donedavno su, međutim, ovi kvaliteti i atributi bili čvrsto van domena ocjenjivanja u školama. Sada, korištenjem novih tehnologija kao što su vještačka inteligencija i virtuelna stvarnost i ponovnim osmišljavanjem načina na koji se vrši procjena, ove toliko željene vještine i kompetencije se bolje razumiju, mjere i zatim podržavaju više nego ikada ranije.

    Da bi bolje procijenio razvoj međuljudskih vještina kod učenika, Čile proširuje ono što mjere u ocjenjivanju učenika kako bi uključili tri kategorije u ovom domenu – lično, zajednica i građanstvo. Sprovedena tri puta godišnje, sveobuhvatna dijagnoza i analiza učenja osigurava da nastavnici pomažu učenicima da napreduju i stvore školsko okruženje koje podržava i podstiče rast u ovim oblastima.

    Slično tome, u Queenlandu, u Ohiou, škola Hoken je napravila transkript majstorstva da bi procijenila vještine i kompetencije koje su učenici demonstrirali u učionici i van nje, a ne kroz tradicionalne slovne ocjene. Učenici su izloženi iskustvima učenja koja im omogućavaju da pokažu važne sposobnosti kao što su samorefleksija i samostalno učenje.

  • Više od 370 škola širom svijeta sada je dio konzorcijuma koji koristi Mastery Transcript. Vidimo ne samo promjenu u tome koje vještine se mjere, već i kako se mjere. Dva školska okruga u Iowa udružila su se u tome da pilotiraju upotrebu video igrice za obrazovnu procjenu – Kriza u svemiru – za praćenje učeničkih vještina donošenja odluka i zajedničkog rješavanja problema. Učenici igraju dvije uloge, inženjera kontrole misije i/ili operatera astronauta, i rješavaju zagonetke kako bi spriječili sudare asteroida i lansirali satelite.

    Učenici se zabavljaju i uče dok prosvjetni radnici u školi dobijaju dragocjene informacije o tome gdje se učenici nalaze u ovim važnim oblastima. Još jedna dinamika koja se pojavljuje je da se ocjenjivanje više fokusira na učenike i nastavnike.

    Izuzetno pozitivan razvoj, školski sistemi u Britanskoj Kolumbiji su radili sa ključnim zainteresovanim stranama u obrazovanju, uključujući učenike, roditelje, lokalne poslovne lidere i članove zajednica Prvih nacija kako bi razvili tri ključne kompetencije koje vode obrazovni sistem – razmišljanje, lično i društveno i komunikacija.

    Učenici su vođeni kroz samoprocjenu ovih oblasti od strane nastavnika koji im daju priliku tokom školske godine da razmisle o svom napretku i identifikuju oblasti za rast. U školama okruga Henry u Georgiji, osnovci sprovode sopstvene formativne procjene koristeći promišljeno osmišljene povratne informacije kako bi razmišljali o tome kako uče i tražili povratne informacije i od vršnjaka i od nastavnika.

  • Zasnovane na uputstvima koje su razvili nastavnici, ove petlje povratnih informacija pomažu mladim učenicima da daju jedni drugima konstruktivne povratne informacije o svojim vještinama čitanja, da vode diskusije jedni sa drugima nakon procjene kako bi pregledali greške i pomažu im da otkriju nove načine za rješavanje problema.

    Virtuelna stvarnost

    Virtuelna stvarnost se sada primjenjuje za više procjene i evaluacije napretka u učenju. Šegrti električara u Švicarskoj, gdje dvije trećine studenata učestvuje u nauci, imaju pristup virtuelnoj platformi za učenje koja pruža zanimljive ocjene njihovih vještina kao dio njihove praktične pripreme za ispit. Inovativni alat za ocjenjivanje razvili su Univerzitet za obrazovanje nastavnika u Zirihu i Univerzitet primijenjenih nauka u Zirihu.

    Vještačka inteligencija nastavlja da dominira razgovorom u zajednicama koje podučavaju i uče, kako zbog svog očiglednog obećanja, tako i zbog toga što nastavnici i lideri sistema imaju dragocjeno malo smjernica o tome kako da efikasno i odgovorno iskoriste ono što je očigledno transformaciono sredstvo.

    Osiguranje etičke i inkluzivne upotrebe generativne AI u ocjenjivanju i šire u učenju je glavno pitanje pred svima, od nastavnika u učionici do lidera sistema.

  • Takođe postaje jasno šta učenici treba da savladaju da bi se pripremili za poslove u budućnosti sa vještačkom inteligencijom. Pojavljuju se zeleni izdanci obećanja. U Južnoj Koreji, aplikacija za pametne telefone vođena vještačkom inteligencijom pomaže studentima tako što personalizuje formativne procjene, analizira njihov rad i procjenjuje njihove metode rješavanja problema kako bi dala preporuke za dalje učenje.

    Singapurski jezički asistent za engleski jezik štedi vrijeme nastavnicima označavajući osnovna pitanja pravopisa i gramatike i omogućava nastavnicima da se fokusiraju na koncepte višeg nivoa kao što su ubjedljivost i organizacija pisanja.

    U Australiji novi okvir za korištenje generativne vještačke inteligencije pomaže nastavnicima da uspostave jasne smjernice o pravilnoj upotrebi tehnologije od strane učenika – tokom procjene i drugih školskih zadataka – sa naglaskom na unapređenju kritičkog mišljenja i kreativnosti.

    Da bi školovanje bilo dinamično, pravično i iskustvo usmjereno na budućnost koje je potrebno mladim ljudima i našem društvu, procjena učenja učenika mora biti na visini zadatka.

    U različitom stepenu i na različite načine, školski sistemi daju nove, rigorozne i okrenute budućnosti forme ocjenjivanja. Trajni napredak na ovom frontu, dobro skaliran i repliciran, može biti moćna snaga za napredak u našim učionicama, školama i zajednicama. (Forbes)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,