Petak, 23. Februara 2024.
Tuzlanski.ba logo

Pet praktičnih savjeta kako da se odbranite od spam poruka na Viberu

Preuzmite sliku

U vrijeme praznika, kojima sedmice pred nama obiliuju, mnogo je više čestitki koje šaljemo putem aplikacija za dopisivanje. A veliki porast aktivnosti na mreži sa sobom donosi i slanje različitog spama.

Svjesni razvoja novih mehanizama slanja spama, u Viberu ostaju posvećeni držanju nepoželjne i nebezbijedne komunikacije van svoje platforme.
Pored, već postojećih bezbijednosnih funkcija kao što je podrazumevana enkripcija “sa-kraja-na-kraj” (end-to-end encryption), zatim nestajuće poruke, uređivanje i brisanje poruka, skrivene prepiske i sl.

Viber donosi vodič o najčešćim zamkama prijema spam sadržaja i načinu za deblokadu korisničkog naloga ukoliko ga Viber anti-spam funkcija eventualno pogrešno detektuje.

1. Lančane poruke

Lančane poruke često dovode do toga da korisnici nesvjesno postanu “provodnici” prevara i bezbijednosnih rizika. Ove poruke često traže od korisnika da ih ponovo podijele sa svojom listom kontakata, što može dovesti do štetnih posljedica.

  • Od lažnih zahtjeva za nagradu do prijetećih blokada naloga, lančane poruke predstavljaju rizik. Prepoznajući ovo, ključno je da budete na oprezu i izbjegavate interakciju ili prosljeđivanje ovih poruka.

    2. Poruke ili pozivi koji nude zaradu

    U periodu kada praznične kupovine dosežu svoj vrhunac, pošiljaoci spam sadržaja koriste prednosti promotivnih ponuda. Primanje neželjenih poruka ili poziva od kompanija ili brendova, koje niste autorizovali da vas kontaktiraju bi, također, trebalo da vam probudi sumnju u regularnost.

    Oni bi mogli promovistai lažne ponude ili proizvode, nalik spamu. Kada ste u nedoumici, uvijek provjerite identitet pošiljaoca i nikada nemojte kliktati na linkove sa neprovjerenim kontaktima. Budite oprezni sa takvim porukama, kao i sa neobičnim pozivima koji nisu u skladu sa standardnom upotrebom.

  • 3. Budite bezbijedni: Savjeti i taktika

    Ako dobijete neželjenu poruku na Viberu, uzdržite se od kliktanja na linkove ili prosljeđivanja poruke. Umesto toga – prijavite spamera, pošaljite njegov broj podršci i time blokirajte pošiljaoca. Ovo će aktivno doprinijeti da Viber bude rasterećen od spama. Poboljšajte svoju zaštitu tako što ćete podijeliti sa Viberom poruke od nepoznatih kontakata u potrazi za potencijalnim spamom kako bi bile blokirane.

    4. ID pozivaoca u borbi protiv spama

    Najnovija funkcija Vibera – ID pozivaoca omogućava korisnicima da jasno identifikuju ko ih zove. Mogućnost da se vidi ime pozivaoca korisnicima pruža priliku da odluče da li će odgovoriti na poziv, ignorisati ga ili preduzeti neke druge radnje.

  • Ova funkcija trenutno je dostupna za Android korisnike koji koriste verziju 21.1 i noviju, i može se aktivirati u okviru opcije “Pozivi i poruke” pod menijem “Podešavanja aplikacije”.

    5. Bezbijedna komunikacija sa velikim brojem korisnika

    Za firme i organizacije koje žele bezbijedno komunicirati sa brojnom publikom na Viberu tu je usluga “Viber za biznis”, koju trenutno koristi preko 20.000 globalnih brendova i nudi rješenja za različite potrebe – uključujući nov izvor informacija, poboljšanje prodajnih aktivnosti i održavanje lojalnosti kupaca. (SmartLife.rs)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,