Srijeda, 24. Aprila 2024.

Otkriven novi “mini Mjesec” koji kruži oko Zemlje

Astronomi iz Tucsona u Arizoni otkrili su novi asteroid koji kruži oko našeg planeta, a koji je nazvan CD3 2020.

Otkriće je na Twitteru objavio Kacper Wierzchos, istraživač Catalina Sky Survey programa iz lunarnog i planetarnog laboratorija Univerziteta u Arizoni.

“Zemlja ima novi privremeni objekt, mogući ‘mini Mjesec’ pod nazivom 2020 CD3. Moj kolega Teddy Pruyne i ja pronašli smo objekt u noći 15. februara”, kaže Kacper.

Tek drugi asteroid koji orbitira oko Zemlje

Objekt je promjera između 1,5 i 3,5 metra, a njegova putanja ukazuje na to da je ušao u Zemljinu orbitu prije otprilike tri godine.

Kacper smatra da je ovo otkriće “velika stvar jer od oko milion poznatih kozmičkih stijena, ovo je tek drugi asteroid za koji se zna da orbitira oko Zemlje”.

Asteroid je u utorak službeno unesen u službeni katalog centra Međunarodne astonomske unije koji je osnovan 1947. godine kako bi se prikupljali podaci o promatranju asteroida, kometa i prirodnih satelita u Sunčevom sistemu, prenosi index.hr.

“Privremeno je vezan za Zemlju”

Centar Minor Planet je u službenom zapisu naveo “da je objekt privremeno vezan za Zemlju” i da nije pronađena veza s nekim poznatim umjetnim objektom.

Posljednji takozvani mini Mjesec, odnosno asteroid uhvaćen u Zemljinoj orbiti, nazvan je RH120. U orbitu je došao u junu 2006. godine i u njoj se zadržao otprilike do septembra 2007. godine.

The Catalina Sky Survey je projekt koji financira NASA, a koji ima za cilj skenirati svemir da bi se otkrili i pratili objekti blizu Zemlje, posebno oni koji mogu predstavljati opasnost za Zemlju. (Tuzlanski.ba)