Ponedjeljak, 15. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Kućni aparati špijuniraju svoje vlasnike i prikupljaju podatke

Preuzmite sliku

Uređaji koji se svakodnevno koriste, poput pametnih zvučnika, kamera na vratima, televizora, pa čak i mašina za pranje veša, špijuniraju porodice, pokazalo je istraživanje.

Otkriveno je da standardni uređaji u domaćinstvu “hvataju” i dijele privatne informacije s velikim tehnološkim kompanijama, kao što su Google, Amazon, Facebook i TikTok. Vjeruje se da kompanije i njihovi poslovni partneri koriste informacije da bi ciljali ljude oglašavanjem na pametnim telefonima i drugim uređajima, piše Daily Mail.

Rezultati koje je objavio sajt Which? pokazuju da kompanije prikupljaju mnogo više podataka nego što je potrebno da bi proizvod funkcionisao. Google Nest proizvodi, koji uključuju bezbjednosne kamere, pametne zvučnike, kamere za zvona na vratima, sisteme za kontrolu grijanja, prikupljaju ogromnu količinu informacija o lokaciji ljudi koji se povezuju putem pametnih telefona koristeći Android operativni sistem. S druge strane, ti isti proizvodi prikupljaju znatno manje informacija kada se korisnici na njih spajaju preko Apple iPhonea.

“Nije poznato zašto se prikupljaju dodatni podaci. Međutim, Googleov primarni posao je oglašavanje i marketing, dok se Apple trenutno fokusira na prodaju hardvera”, glasi objašnjenje istraživanja, prenosi 021.rs.

Stručnjaci su posmatrali koje su informacije potrebne uređajima za kreiranje naloga, koje dozvole za podatke zahtijevaju njihove aplikacije i koje aktivnosti marketinške kompanije prate na tuđim proizvodima. Pametni zvučnici bi trebalo da slušaju samo kada korisnici to žele, ali to nije uvijek tako.

Na primjer, pametni zvučnici Bose dijele korisničke podatke s Metom, matičnom kompanijom Facebooka. Ezviz pametne kamere i zvona na vratima, koje prodaju veliki trgovinski lanci uključujući Argos, imali su daleko najaktivniji softver za praćenje. To je uključivalo dijeljenje informacija s TikTokovom poslovnom marketinškom jedinicom, kao i s Pangleom, vodećom platformom za video oglašavanje, Huaweijem, Googleom i Metom. Svaki brend pametnih kamera i zvona koristila je Google usluge praćenja, dok su se Blink i Ring povezali s matičnom kompanijom Amazon.

Which? je objasnio da su funkcije špijuniranja i praćenja automatski aktivirane prema podrazumijevanim podešavanjima. Potrošači mogu da ih isključe, ali to zahtijeva promjenu podešavanja i može dovesti do toga da neki aspekti uređaja ili aplikacije više ne rade. Većina menija pametnih televizora puna je oglasa, od kojih su neki personalizovani na osnovu korisničkih podataka. Istraživanje je otkrilo da LG, Samsung i Sony uzimaju podatke pod tasterom “prihvati sve”.

Prema istraživanju, LG je tražio najviše podataka od svih brendova mašina za pranje veša, uključujući ime kupca, datum rođenja, e-poštu, imenik s telefonskim kontaktima, tačnu lokaciju i telefonski broj. Hoover je tražio kontakte i telefonske brojeve korisnika na Android uređajima. Uz Miele, praćenje precizne lokacije omogućeno je prema podrazumijevanim podešavanjima i potrebno za korišćenje njegove aplikacije.

Istraživanje je pokazalo da su podaci, za koje se ljudi najviše brinu da će biti podijeljeni, njihovi kontakti i lokacija u pozadini. Zatim slijede fotografije, broj telefona i tačna lokacija. Prema Opštim propisima o zaštiti podataka (GDPR), kompanije moraju da budu transparentne u pogledu podataka koje prikupljaju i načina na koji se ti podaci obrađuju. Prikupljeni podaci takođe moraju da budu relevantni i ograničeni na ono što je potrebno za odvijanje obrade. Međutim, razlozi za uzimanje informacija često su preopširni, a kompanije tvrde da imaju ‘legitimne interese’.

“Kompanije ne bi trebalo da prikupljaju više podataka nego što im je potrebno za pružanje usluge koja se nudi, posebno ako će važne informacije ‘zakopati’ u dugačke odredbe i uslove korištenja. Kancelarija povjerenika za informacije o ličnosti trebalo bi da razmotri ažuriranje smjernica da bi bolje zaštitila potrošače od slučajnog odricanja od ogromnih dijelova sopstvenih podataka, a da toga nisu svjesni”, rekao je Rokio Koncha, direktor politike Whicha?.

Proizvođači su tvrdili da su transparentni s kupcima u pogledu upotrebe njihovih podataka. Tvrdili su i da se prikupljeni podaci koriste za poboljšanje uređaja i usluga.

“Google se u potpunosti pridržava primjenjivih zakona o privatnosti i pruža transparentnost našim korisnicima u pogledu podataka koje prikupljamo i načina na koji ih koristimo”, rekli su iz Googlea.

Iz Amazona su poručili da dizajniraju svoje proizvode da bi zaštitili privatnost i bezbjednost svojih kupaca i da bi korisnicima omogućili kontrolu nad njihovim iskustvom.

“Nikada ne prodajemo njihove lične podatke i nikada ne prestajemo da radimo na zaštiti njihovih podataka. Podatke koristimo odgovorno da bismo isporučili ono što naši kupci očekuju: proizvode koje vole i koji su uvijek sve bolji”, zaključili su iz Amazona.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje