Subota, 20. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Zbog ovih šest namirnica koje nam dolaze mjesec maj nam je posebno drag

namirnice maj
Preuzmite sliku

U maju dolaze jagode i još pokoje prvo rano voće, a na tezgama i livadama se mogu naći zeleni listovi koji imaju i po osam puta više korisnih materija nego klasična zelena salata. Upoznajte se s nekim od najzdravijih namirnica koje koje stižu.

namirnice maj

1. Jagode

Odličan su izvor vitamina C, pa ćete već u 150 grama dobiti potrebnu dnevnu dozu ovog važnog vitamina. Njima ćete u organizam unijeti i vitamin A i potrebne doze kalijuma, kalcijuma, fosfora, magnezijuma i željeza. Osim toga, jagode su dobro sredstvo protiv probavnih smetnji. Njeguju kosti i zglobove, a imaju i snažnu antioksidantnu moć. Štite tijelo od raka i čuvaju krvne sudove od začepljenja i slobodnih radikala. Ako je moguće, jedite jagode iz sopstvenog vrta ili iz organskog uzgoja kupljene kod provjerenih prodavaca na pijaci.

2. Trešnje

Na početku sezone mogu biti papreno skupe, ali ljubitelji će kupiti barem šaku. Ne sadrže toliko C vitamina kao jagode, ali su zato bogate drugim antioksidantima. Sadrže vitamin B i A, bioflavonoide, elagičnu kiselinu (osim u trešnjama nalazi se i u grožđu i jagodama, a može deaktivirati kancerogene materije), antocijanin i melatonin. Navedeni sastojci pomažu organizmu u borbi protiv raka, štite od srčanih bolesti, ublažavaju bolove uzrokovane artritisom i gihtom, a navodno su dobre i protiv glavobolje. Uživanje u trešnjama može pomoći u sprečavanju srčanih bolesti i raka, ublažiti bolove i poboljšati zdravlje kostiju.

3. Rotkvice

Imaju malo kalorija, a puno vitamina i vode. Konzumirajući ih, duže ćete održati osjećaj sitosti. Potrudite se da ih redovno ubacite u salatu. Pročitajte još: Mnogo je razloga zašto se trebamo radovati rotkvicama

4. Maslačak

Ovo nije korov nego jedna od zdravijih biljaka. Listovi maslačka puni su folata i magnezijuma, kao i fosfora i bakra. Ovi gorkasti listovi sadrže i beta-karoten. Operite ih i ubacite u salatu ili supu.

5. Rukola

Sadrži oko osam puta više kalcijuma, pet puta više vitamina A, C i K i četiri puta više željeza nego obična zelena salata. Ubacite je u umake i druga jela pred kraj kuhanja ili jedite svježu.

6. Mladi krompir

Šta razlikuje mladi i stari krompir? Mlađa verzija sadrži više šećera, vitamina C i vode, a stari više skroba. Kuhajte ga i pecite s korom jer će se tako sačuvati vitamin C. Već dugo se zna da je krompir namirnica protiv gihta i reume, a koriste ga i pri liječenju sluznice želuca – u tom slučaju se upotrebljava sok od krompira. (Namirnice.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: