Srijeda, 17. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Stručnjaci proglasili najbolje ulje za prženje i upozorili na ona koja treba izbjegavati

Preuzmite sliku

Postoji nekoliko faktora koje treba uzeti u obzir kada se odlučujete za ulje za prženje, ali odgovor je prilično jednostavan.

Prilikom odabira ulja za prženje, važno je da uzmete u obzir ne samo ukus već i zdravstvene benefite, kao i sposobnost ulja da izdrži visoke temperature bez razgradnje. Riječ je o pojmu tačke dimljenja, odnosno temperaturi na kojoj ulje počinje da se razgrađuje i počinje da dimi.

Željet ćete da izaberete ulje s visokom tačkom dimljenja dok kuhate na višim temperaturama. U suprotnom, ulje može dobiti užegao, neprijatan ukus i pokvari ukus hrane koju kuhate u njemu, a da ne pričamo o smradu koji će da se širi kućom.

  • Pored tačke dimljenja, također ćete željeti uzeti u obzir ukus i cijenu. Većinu vremena biramo neutralna ulja za prženje, jer ne daju nikakav ukus prženoj hrani. Od mnogih ulja dostupnih na tržištu, neka se ističu kao zdravije opcije za prženje.

    1. Ulje avokada

    Ulje avokada je jedno od najzdravijih ulja za prženje zahvaljujući visokom sadržaju mononezasićenih masti i izuzetno visokoj tački dimljenja i nutritivnim elementima.

    Jedna od ključnih karakteristika ulja avokada je njegova visoka tačka dimljenja, koja može doseći do 270 °C. Ova visoka tačka dimljenja znači da ulje ostaje stabilno na visokim temperaturama, što je idealno za prženje, pečenje i duboko prženje. Stabilnost na visokim temperaturama također znači da se ulje manje razgrađuje i proizvodi manje štetnih slobodnih radikala u poređenju sa uljima sa nižom tačkom dimljenja.

  • Nutritivna vrijednost 

    Ulje avokada je izuzetno bogato mononezasićenim mastima, posebno oleinskom kiselinom, koja je poznata po svojim koristima za zdravlje srca. Osim toga, bogato je i vitaminom E, snažnim antioksidansom koji pomaže u zaštiti ćelija od oksidativnog stresa. Također sadrži fitosterole i lecitin, koji doprinose njegovim antiinflamatornim svojstvima.

    Kulinarska upotreba

    Avokadovo ulje ima blag, ali ugodan ukus s laganim prizvukom orašastih aroma, što ga čini svestranim za upotrebu u različitim kulinarskim aplikacijama. Odlično je za prženje mesa, povrća, jaja, kao i za pripremu raznih umaka i marinada. Može se koristiti i u salatama i dresinzima, gdje njegov bogat ukus dodaje dubinu ukusa.

    Savjeti za kupovinu i skladištenje

  • Pri kupovini ulja avokada, tražite “hladno cijeđeno” ili “nerafinirano” ulje, jer ove metode ekstrakcije očuvaju veći dio nutritivnih vrijednosti ulja. Skladištite ulje avokada na hladnom i tamnom mjestu da biste očuvali njegovu svježinu i nutritivni kvalitet.

    2. Ulje od kikirikija

    Ulje od kikirikija je popularno u azijskoj kuhinji i idealno je za prženje zbog svoje visoke tačke dimljenja (oko 230 °C). Bogato je mononezasićenim i polinezasićenim mastima, što ga čini korisnim za zdravlje srca.

    3. Suncokretovo ulje

  • Suncokretovo ulje je još jedna popularna opcija, pogotovo visoko-oleinska varijanta, koja ima visoku tačku dimljenja (oko 230 °C) i sadrži zdrave mononezasićene masti.

    Ulja koja treba izbjegavati

    Neka od najboljih ulja za kuhanje imaju nisku tačku dimljenja, tako da bi bilo dobro da ih izbjegavate ova ulja prilikom prženja. To znači da ekstra djevičansko maslinovo ulje (tačka dimljenja od 160 °C), kokosovo ulje (175 °C), laneno ulje (100 °C) i nerafinisana ulja nisu pogodna za prženje. (24sedam.rs)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje