Petak, 29. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Pet tehnika da izbjegnete raspravu na poslu

Preuzmite sliku

Ako imate problem sa izražavanjem bijesa, nerazumijevanjem i čestim konfliktima na poslu, pokušajte sa ovih 5 tehnika da razbistrite um prije nego što uradite nešto zbog čega ćete se kajati.

Iako su konflikti neizbježni u ljudskoj komunikaciji, oni u profesionalnom životu umiju da budu mnogo neprijatniji od onih u privatnom. Naime, na radnom mjestu, rasprave izazivaju ogroman stepen frustracije, prvenstveno jer ljudi sa kojima radimo vrlo često imaju potpuno drugačije vrijednosne i radne postulate. Ipak, uspjeh ne zavisi od pojedinca, već od tima, i vrlo je važno da naučimo da pređemo preko tih razlika, razumijemo se i ujedinimo zarad višeg cilja.

Pronađite mjesto za razgovor gdje imate privatnost

Da biste imali konstruktivan razgovor, potrebno je da pronađete okruženje u kome se osjećate bezbjedno – a to nije i ne treba da bude sa drugim ljudima. Takvo mjesto vam takođe omogućava da preuzmete neophodne rizike za iskrenu i otvorenu komunikaciju. Ne birajte kancelariju, već odaberite  salu ili u najboljem slučaju odaberite opuštenije mjesto poput kafića u blizini.

Pažljivo slušajte šta sagovornik govori

Ukoliko radite na sebi, onda znate da u raspravama vrlo često ne slušamo sagovornika, već samo čekamo da završi svoje izlaganje da bismo započeli sopstvenu odbranu. Umjesto toga, pokušajte da se postavite u ulogu druge osobe (bez ega koji govori: ja bih svakako drugačije postupio/la), već zaista razumite iz koje perspektive dolazi mišljenje sagovornika. Mnogo je važno da iskreno poštujete njegovo mišljenje (čak i ako se ne slažete), i dopustite mu da postoji ravnopravno kao i vaše, a zatim da pronađete asertivan pristup za rješavanje problema.

  • Koristite neutralan rječnik i pazite na govor tijela

    Kada ste uključeni u sukob, prirodno je da želite da budete zatvoreni – ali to samo ometa šansu da ga riješite. Za početak, koristite neutralan jezik i odvojite drugu osobu od problema. Bolje je govoriti na jeziku „ja“, za razliku od „ti“ jezika kako bi se izbjeglo da se druga osoba osjeća napadnutom. Na primjer, reći „Osjećam se potcjenjeno na svojoj poziciji“ biće efikasnije od riječi „Ne cjeniš moj rad“.

    Osim što pažljivo birate riječi, ne potcjenjujte moć govora tijela i tona. Uzrok svađe vrlo često nije ono što se govori nego način na koji se govori. Koristite otvoren govor tijela da označite svoju spremnost da riješite konflikt i postignete sporazum. A kako ljudi često nesvjesno oponašaju one oko sebe, kada vi spustite ton i pokažete razumnost i smirenost, vrlo vjerovatno ćete to dobiti i od suprotne strane.

    Ne tračajte

    Nema ništa gore od ogovaranja drugih, posebno saradnika, i širenja glasina. Tračevi mogu iskriviti način na koji zaposleni vide sebe u timu, podstaći pasivnu agresiju i dodatno zakomplikovati sukobe. Budite mudri i sve što imate da kažete, recite direktno drugoj strani.

    Napravite pauzu

    Najvažnije je da u razrješavanje sukoba krenete hladne glave. Zato nađite način da opustite um i zaokupirate ga nečim drugim. Nekada će to biti meditacija, tehnike disanja, a nekada samo odlazak na kratku pauzu uz IQOS i ćaskanje sa kolegama na terasi.

    Ako ste punoljetni pušač koji traži bolju alternativu od cigareta, IQOS je tu da vas podrži. Možete da uživate u zagrijanom, a ne sagorenom duhanu, bez vatre i pepela, a samim tim sa znatno nižim nivoom emitovanja štetnih materija u odnosu na cigarete. (elle.rs)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,